| Identiteettikriisi |

22 elokuuta 2014

Moi! Mä oon kärsinyt pahasta hius,-ja tyylikriisistä tai oikeastaan on tuntunut siltä, että mun koko identiteetti on ollut ihan hukassa. Mä en oo ollut pitkään aikaan tyytyväinen mun ulkonäköön ja vaatekaappikin pursuaa ihan vääränlaisia vaatteita. Monet tyylit tuntuu kivoilta, mutten tiedä mitä niistä haluaisin edustaa. Pinkkiin tukkaan oon ollut kyllästynyt jo kauan, mutten ole tiennyt mitä sille tekisin. Pinkki pysyi kivannäköisenä vajaan viikon ja sitten se alkoi värjäävistä hoitoaineista huolimatta haalistua lähinnä vauvankakkaa muistuttavaksi väriksi. Tumma juurikasvu ilmestyi siihen silmänräpäyksessä ja sai hiukset näyttämään tosi epäsiisteiltä. Viimeinen niitti oli eilen kun shoppailureissun jälkeen kävin ottamassa asukuvia uusista vaatteistani. Kun vihdoin olin saanut kaikki kuvat otettua huomasin kuvien näyttävän hirveiltä; mun hiusten epämääräinen pinkinkirjava väri pilasi kauniin kuvan ihan täysin eikä sopinut asuun ollenkaan. Heti sen jälkeen marssin kauppaan ostamaan tummanruskean hiusvärin.


 Mulla on ollut vuosia halu erottua joukosta mun ulkonäöllä, mä oon aina halunnut kokeilla uusia tyylejä ja vältellyt kaikkea "massaa". Kaikkea on kokeiltu söpöistä tyyleistä rähjäiseen emoon. Hiukset on olleet kaikkea blondista mustaan ja shokkiväreihin, kuten tuohon pinkkiin mikä mun päässä on ollut nyt jo puolisen vuotta. Tällä välillä oon ollut myös reilusti ylipainoinen sekä vakavasti alipainoinen anorektikko. Koska oon näyttänyt vuosien varrella niin älyttömän erilaiselta, mä en tiedä minkälainen Kristiina oikeasti on. Minkälaiset hiukset mulla on, minkälaisista vaatteista mä tykkään, minkä kokoinen mä olen tai mun pitäisi olla, mitä mä haluan mun elämältä?  



Nyt mulla on sellainen olo, että mä haluan näyttää luonnollisen kauniilta, hillityltä ja tyylikkäältä. Ei enää shokkivärisiä hiuksia, suurentavia piilareita tai outoja vaatteita. Ja ei, tää ei nyt ole sitä että väkisin yrittäisin tukkia "erikoisen" minuuteni johonkin massamuottiin, vaan päinvastoin luonnollisuus tuntuu tosi omalta. Ennemminkin koen, että tämä jatkuva erilaisuuden tavoittelu on ollut jotain, mikä ei minuun kuulu. Jos ylläolevia kuvia vertaa keskenään, mä näytän jälkimmäisessä niin paljon paremmalta, enemmän aikuiselta, enemmän minulta. Ensimmäisen kerran moneen vuoteen, mä tunnen aidosti näyttäväni itseltäni ja tunnen oloni hyväksi ja mukavaksi. Mä en ole enää ylipainoinen, enkä myöskään anorektisen laiha, vaan juuri sopiva. Mä en enää näytä sarjakuvahahmolta tai prinsessalta, vaan tavalliselta nuorelta naiselta. Ja se tuntuu ihan älyttömän hyvältä. Mä oon stressannut mun identiteettiä ja ulkonäköä viimeaikoina ihan hirveästi, mutta nyt musta tuntuu että mä alan pikkuhiljaa löytää oikean suunnan. Mä en vielä itsekään tiedä mitä tämä "uusi minuuteni" tuo tullessaan ja miten se vaikuttaa blogiini, mutta se selviää ajankanssa ja musta on ihanaa, että saan tämänkin käydä läpi teidän kanssa! Myöhemmin luvassa paljon asukuvia ja vaateaiheisia juttuja. 

Mielipiteitä mun uusista hiuksista ja pohdinnoista?
 Onko teille tullut koskaan identiteettikriisiä?

26 kommenttia :

  1. Ihanat uudet hiukset, sopii sulle tosi hyvin! :)

    VastaaPoista
  2. Olen aina ollut sitä mieltä,että sulle sopii tuo pinkki tai punainen! :) tuokin väri on ihan hyvä silti! Mutta mun mielipide että sulle sopii tuo pinkki/punainen :3

    VastaaPoista
  3. Aivan ihanat hiukset ja sopii sulle tosi hyvin! Oot muutenkin niin kaunis nuori nainen että huhhuh :)
    Painin itse ihan samanlaisten ongelmien kanssa kun en oikein tiedä millainen olen ja miltä mun pitäisi näyttää.. Mää en vaan oo koskaan kokeillut mitään erilaista, oon ollut aina tässä samassa sukulaisten asettamassa kiltin tytön muotissa. Nyt se alkaa vähitellen ahdistaa koska tiedän että se en oo oikeesti minä.
    Mutta tsemppiä sulle, kyllä se oikee Kristiina sieltä vielä löytyy <3

    VastaaPoista
  4. Ihan tälleen mietintään että jos haluat olla aivan "tavallinen nuori nainen" niin ketä luulet sun elämän kiinnostavan enää? Täällä on tavallisia suurin osa, ei ketään kiinnosta tavallinen. Harmittaa että ajattelet noin :( Mun mielestä sulle kävi kaikki erilaiset erottuvat paremmin ja ne teki susta enemmän mielenkiintoisen. Ei ole pakko julkaista tätä kommenttia jos pidät liian negatiivisena mutta blogisi muuttuu koko ajan vain huonompaan ja tylsempään suuntaan :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Emme elä elämäämme sitä varten, että siitä olisi viihdettä muille ihmisille. Kenenkään ei tarvitse olla erikoinen vain, jotta ihmiset olisivat kiinnostuneita hänestä. :) Sitä paitsi suurin osa muoti-/tyyliblogien kirjoittajista ovat tavallisia, ja melko suuret lukijamäärät heillä ainakin on.

      Poista
    2. Siis eihän se pointti ollutkaan se että pitää olla viihdyttävä muita varten. Vaan se että ei tavalliset kiinnosta ketään :D Ketä kiinnostaa lukea kun joku shoppailee Ginassa jonkun perustopin ja sit tekee jotain kanasalaattia ja käy lenkillä? En ite ainakaan jaksa lukee mitään tommosta. Julkkiksetkin on ihmisiä mutta niissä kaikissa on sitä jotain kuitenkin että ne on päässyt sinne missä ovat nyt, joku juttu. Prinsessa Kristiinalla oli se oma juttu joka teki kiinnostavan. Sen jälkeen on tullut vaikka mitä mut jos tää uus juttu on "tavallisuus" niin ei vois vähempää kiinnostaa :D Ihmisiä ei kiinnosta kuka oot vaan mitä sulla on tarjota. No mut kuten on nähty niin Kristiina vaihtaa tyyliä kun paitaa että uskon et tää on vaan taas ohimenevä vaihe :) Kohta on vuorossa joku kriisi ja sitten jaloilleen pääsy ja uusi tyyli, näin se on aina mennyt.

      Poista
    3. Jos sua ei kiinnosta lukea tätä blogia niin kuka pakottaa? Ei kukaan :)

      Poista
  5. Tavallisia nuoria naisia ne on nekin jotka edustaa jotain massasta poikkeavaa... Ja henk. koht. pidän enempi tosta piilari-pinkkitukkakristiinasta.

    VastaaPoista
  6. Tuo ruskee sopii sulle enemmäin kuin hyvin:) luonnollisuus on kaunista:)

    VastaaPoista
  7. Tää tyyli on mun lemppari ja jos rupeaa tuntumaan "tylsän tavalliselta" tohon on helppo lisätä vaan joku iso koru yms. Toivottavasti kukaan ei tuu sanoo, et "eiii miks värjäsin ne pinkit pois, mä tykkäsin niistä". Tärkeintähän oman tyylin luomisessa on se, että tuntee olonsa hyväksi, eikä niinkään muiden mielipiteet.

    VastaaPoista
  8. Sulle sopii tuo tumma tukka:) Ihana:)

    VastaaPoista
  9. Heti kattoin tuota uusinta kuvaa susta että ootpa siinä paljo aikuisemman näkönen ja semmonen raikkaampi ja luonnollisempi. Itse oon aina ollu sitä mieltä että miks ihmisten pitää tarkotuksella yrittää olla jotain erilaista kuin muut ja miks aina pitää yrittää erottua joukosta, miksei koskaan voi olla ihan tavallinen vaan tai onko se väärin olla ihan perus. Tietty sen ymmärrän jos joku haluaa oikeesti edustaa jotain tiettyä tyyliä joka ei niin tavallinen oo mutta sitä en ymmärrä jos haluaa tehdä sen siks vaan että erottuu muista tai että kun on niin noloo olla vaan tavallinen ja massan mukana kulkeva. Mutta joo paljo paremmalta näyttää tuo ihan luonnollinen ja ei niin massasta poikkeava-tyyli. Ei aina oo pakko tehdä itsestään mitään erilaista ja erikoista, on ihan ok olla joskus vaan tavis ja massa. Silti on ihan yhtä erityinen ja ainutlaatuinen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo koskaan tavannut ketään joka pukeutuu erilailla sen takia että haluaa herättää huomiota :D sehän on maailman typerintä! Ne jotka pukeutuu erilailla kun massa pukeutuu siksi koska ne tykkää niistä vaatteista?? Eikö kaikki pukeudu sen takia miten haluaa?

      Poista
  10. Toi ruskee tukka sopii sulle :) Näytät ihanan luonnolliselta !
    Tosin sun hiukset näyttää noissa kuvissa aika huonokuntoisilta ja hamppuisilta? onko ne oikeesti sellaiset?

    Mutta toivottavasti löydät oman itsesi :)

    VastaaPoista
  11. Wau! Näytät upealta, levolliselta ja raikkaalta!

    VastaaPoista
  12. Pidin sun pinkeistä hiuksista enemmän, mutta noi ruskeat saa sut näyttämään aikuisemmalta kuitenkin :) Mut näytät varmaan kauneimmalta kun oot oma ittes ja sujut oman ulkonäkös ja tyylis kaa!

    VastaaPoista
  13. Mun mielestä identiteetti on jotain, joka kumpuaa ihmisen sisäisestä maailmasta. Kaikesta siitä, mitä on kokenut, millaisessa ympäristössä kasvanut, millaisen arvomaailman omaa ja mitä aattelee jne. Pieni siivu identiteetistä on ulkonäköä, sillä sehän on muuteltavissa, kuten olet meille osoittanut. Ja itseasiassa mielenkiintoisen ihmisestä tekee se, mitä hän ajattelee ei se miltä hän näyttää. Julkimoille rakennetaan tietty staili, jotta he myisivät - he tekevät tylillään rahaa, mutta vapaa aikanaan hekin ovat ihan tavallisia kuolevaisia. Miksi rassata itseään koko ajan ulkonäköpaineilla, kun kyse ei ole elannosta?

    Sait minut miettimään, mitä identiteetti oikeastaan on, ja löysin wikipediasta kerrankin aika fiksua tekstiä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Identiteetti_(psykologia)

    Oot mielestäni kiinnostava ja luulen, että syvin identiteettisi on jossain ihan muualla kuin pinkeissä tai ruskeissa hiuksissa tai lisäripisissä. ;-)

    Iloa ja rauhaa pohdintoihisi!

    VastaaPoista
  14. Ihana olet! nuo tummat hiukset saa sut näyttämään vanhemmalta, mutta ne sopii sulle kyllä tosi hyvin!:3

    VastaaPoista
  15. Niin jos tunnet ittes parempana luonnollisena niin sitten kannattaa! Ite tykkäsin enemmän sun räväkästä ja erottuvasta tyylistä. Se sai sut näyttämään ainutlaatusemmalta kun tuo uudempi tyyli menee kokoajan h&mmän katalogi kuvien mukaiseen massaan..

    VastaaPoista
  16. itellä ei oo ikin' ollut minkäänlaista identiteettikriisiä :'D pukeudun aika öm tavallisesti? en tiiä mite se sanotaan mutten oikeastaan erotu massasta enkä sitten taas kulje niinkään muodin mukana :d
    Noi uudet hiukset sopii sulle tosi hyvin :3

    VastaaPoista
  17. Noi ruskeet hiukset sopii sulle TOSI hyvin, mut ookko miettiny sitä et sun ehk kannattais vähentää värjäilyy ainaki hetkiseks, ko mitä kattoo tota sun uutta kuvaa, ni sun hiukset näyttää TOSI kuivilta/huonossa kunnossa olevilta... Ja pienenä vinkkinä, et jos et haluu lopettaa värjäilyy/pidentää värjäysvälii, ni kannattaa käyttää jotain voidemaista hiuksista pestävää tehohoitoainetta

    Ja tää sun blogi on kyl paras lifestyle-blogi ikinä! ♥

    VastaaPoista
  18. Mun silmää miellytti enemmän pinkkitukkainen sivusiilikristiina. Mutta niin, jos ite viihyn kirkuvan pinkissä tukassa, se ei tarkota että sulla pitäis olla sellanen. Jos luonnollisuus tuntuu omalta, oo sitä. Sillonku ihmiset viihtyy omassa tyylissään sillon ne näyttää kaikista parhaalta. Ja onneksi ulkonäkö on aina muovailtavissa. Tukan voi aina värjätä tai leikata ja kaupasta voi ostaa uusia vaatteita.

    :)

    VastaaPoista
  19. Ärsyttää nää ihmiset jotka tulee sanoo et tästä blogista tulee tylsä ja tollasta kritikii sun ulkonäkö muutoksesta.. toki kaikilla on oma mielipide asioista ja niin kuuluukin olla,mutta kai kristiina saa ite valita et mitä se tänne blogiin kirjottaa tai mille se näyttää. Ite tykkään enemmän tosta ruskeepäästä! :3 olet upea <3!

    VastaaPoista
  20. Noi ruskeet hiukset sopii sulle paremmin kuin olisi ennen kuvia voinut ajatella! :) Ja mahtavaa jos tykkäät itse uudesta tyylistä, koska sillon se on onnistunut. Heräs tässä vain ideana, että sulle vois sopia punaruskeet/tummanpunaiset hiukset. Niissä olisi minusta ainakin sulle tosi hyvin sopivaa punaista, mutta hillitysti ja aikuismaisesti. Ihan näin vain ajatellen seuraavaa kertaa, kun haluat tyyliä muuttaa. :) Toisin kuin osa näistä kommentoijista, en todellakaan usko, että sun blogis muuttuu yhtään tylsemmäks, vaikka vaihdoit tyylin prinsessamaisesta aikuisempaan. :D

    VastaaPoista
  21. Noi tummat on ihanat!:) Näyttää raikkailta!

    VastaaPoista

Made With Love By The Dutch Lady Designs