| Q&A Osa 2. |

Moi! Tässä Q&A-postauksen toinen osa joka käsitteleen kauneuteen, terveyteen, syvällisiin aiheisiin ja sairauksiini liittyviä asioita. Kello on paljon ja sain tämä nyt vihdoin valmiiksi, mutta mitään kuvia tähän nyt en saa koska Picmonkey temppuilee eikä mulla ole koneella aiheeseen sopivia kuvia editoituina. Pääasia nyt varmaan on kuitenkin nämä vastauksen, joten yritetään pärjätä tämän kerran ilman! Sain aihepiiriin liittyen tosi paljon kysymyksiä, kiitos kaikille niitä lähettäneille! :-) Vielä on tulossa kolmas ja viimeinen osa, jonne koottu kaikki random-kysymykset! :-D 

Kauneus ja Terveys

Miten pysyt terveenä, harrastatko liikuntaa? Mä käyn juoksemassa päivittäin ja koitan syödä terveellisesti. Pyrin myös nukkumaan 8-9 tuntia joka yö ja tekemään asioita, joista nautin ja jotka antaa voimaa arkeen.

Vinkkejä iloisempaan elämään? Pyri ajattelemaan asioista ja itsestäni positiivisesti ja tee asioita joista nautit. Jos et ole tyytyväinen elämääsi, mieti miten voisit sitä parantaa. Joskus on tehtävä isojakin päätöksiä ja ratkaisuja oman onnellisuutensa ja unelmiensa eteen, mutta älä pelkää tehdä niitä. Pidä itsestäsi huolta kaikin tavoin äläkä haaskaa aikaasi huonoihin ihmissuhteisiin. Ole ihmisten kanssa, joiden kanssa yhdessä vietetystä ajasta virkistyt. Kaikille tulee väistämättä elämään niitä ikäviäkin asioita, joten muista käsitellä ne jotenkin, sillä jos et sitä tee, löydät ne edestäsi myöhemmin ja ne saattavat kasvaa vielä isommiksi. Älä murehdi liikaa asioita etukäteen, vaan yritä elää hetkessä, vaikkei se aina ole helppoa.

Mistä saat inspiraation tyyliisi? Blogeista, kadulta ja muotilehdistä.

Minkä ikäisenä värjäsit ekan kerran hiuksesi, miten perhe ja sukulaiset reagoi siihen? Ekan kerran värjäsin hiukset muistaakseni 13-vuotiaana tosi vaaleiksi, ne muuten oli ihan hirveät! :-D Äitiä ei värjäys haitannut, mutta muistaakseni isä ja isovanhemmat eivät siitä aluksi tykänneet, muttei siitä mitään varsinaista riitaakaan tullut. Tämän jälkeen hiustenväri onkin vaihtunut sen verran tiiviiseen tahtiin, että siihen on perhe ja sukulaiset jo tottuneet.

Millainen tyyli on sinusta aivan kamala? Perustele. Mä en voi sietää oikein äärimmäisyyksiin vedettyä gootti-tyyliä valkoisine piilareineen, platform-kenkineen ja pvc-korsetteineen. Se on vaan jotenkin ihan liian synkkää eikä vaan näytä mun silmään yhtään hyvältä, vaikka mustien vaatteiden ja metallimusiikin ystävä olenkin.

Millaiset ovat unelmahiuksesi? Pastelliväriset, tosi pitkät ja kiharat. Nämä mun pinkit voisi olla joskus sellaiset kun vaan saisin vielä paljon pituutta lisää! ;-)

Miten ja milloin kiinnostuit aikoinaan lolita,-ja himetyylistä? Mä löysin joskus 12-vuotiaana kirjastosta kirjan nimeltä Gothic & Lolita Bible, joka sisälsi kuvia japanilaisista sweet,-ja gothiclolita tytöistä ja ihastuin tyyliin täysin ja päätin haluavani pukeutua niin joskus. Aloin googlettaa sanaa sweet lolita ja löysin suomalaisen japanilaisen muodin foorumin nimeltä Enfant Terrible. Sitä kautta löysin suomalaisia jotka tyyliin pukeutuivat ja pian sen jälkeen oli ekat lolitamekot kaapissani.

Kolme lempiasiaa itsestäsi? On aina yhtä vaikeaa yrittää etsiä jotain hyvää itsestään..Mutta tykkään mun hiuksista, positiivisesta elämänasenteesta ja luovuudesta.

Mikä rentouttaa sinua? Päiväkirjaan tai blogiin kirjoittaminen yhdistettynä rentouttavan musiikin kuunteluun (esim. Enya) ja Tonin kanssa puhuminen mieltä painavasta asiasta.

Mitä hiustuotteita käytät? Shampoota, hoitoainetta, hiuslakkaa ja joskus hiuspuuteria tai tyvikohottajaa.

Jos saisit muuttaa yhden asian ulkonäössäsi niin mikä se olisi? Olisin laihempi.

Milloin aloitit meikkaamisen? 12-vuotiaana, mutta se ei ollut mitään kaunista silloin! :-D

Mistä hiustyylistäsi oot pitänyt eniten? Nykyinen on mun lemppari, mutta mustat hiukset oli myös aikanaan ihan kivat.

Millaiset hiukset haluaisit? Tykkään näistä mun nykyisistä, mutta pituutta saisi olla lisää.

Montako kertaa oot värjännyt hiuksesi? En oo koskaan laskenut, mutta monta kertaa! Mun hiukset on olleet blondit, kaikki ruskeansävyt on kokeiltu, mustat, tumman violetit, punaiset, kirkkaan violetit ja pinkit.

Minkä värisiksi et ikinä värjäisi hiuksiasi? Blondeiksi, koska kerran sitä kokeilin eikä se sopinut mulle yhtään! Myös kaikkia oranssiin taittavia lämpimiä sävyjä mun kannattaa välttää, ei vaan näytä hyvältä. Mutta yleensä ottaen oon tosi avoin kaikille väreille, en pelkää shokkivärejä tai erikoisia leikkauksia, oon tosi kokeilunhaluinen.

Mitä tuotteita käytät ihonhoidossa? Täytyy myöntää, että oon tosi laiska ihonhoidossa! Ainoastaan talvella tulee ihoa rasvattua, kun mun iho on pakkasella tosi kuiva.

Kuinka usein ostat uusia vaatteita tai muita tavaroita? Ennen ihan viikottain, mutta nyt kun oon köyhä opiskelija, en todellakaan voi enää noin usein shoppailla. Enää korkeintaan muutaman kerran kuussa, riippuen siitä käytänkö rahaa mihinkään muuhun "ylimääräiseen". Esim. jos ostan vaikka jonkun konsertti,-tai leffalipun on se automaattisesti poissa mun shoppailurahoista. Ruokaan, asuntoon, bensaan ja elämiseen menee tosi paljon rahaa eikä sitä voi oikeasti käsittää ennenkuin joudut itse kaiken maksamaan.

Syötkö aamupalan, mitä syöt? Mä pyrin syömään mun ateriasuunnitelman mukaisen aamupalan eli pari ruisleipää ja vähän puuroa, lisäksi juon lasin mehua ja kupin kahvia.

Käytätkö joka pesulla sävyttävää hoitoainetta hiuksiisi? En käytä, yleensä kerran tai pari viikossa. Mutta jos joka kerta käyttäisin niin toki pysyisi väri kirkkaampana.

Kuinka usein värjäät hiuksesi? Sävyttävää hoitoainetta pari kertaa viikossa ja hiukset värjään yleensä kerran kuussa.

Mistä tilaat sun piilareita? Suomesta Cybeshopista ja joskus ulkomailta Lensvillagesta.

Mikä on lempi kosmetiikkamerkki, entä vaatemerkki? Mä tykkään Anna Sui:n ja Sugarpillin meikeistä ja niitä ostaisin kaapin täyteen jos olisin rikas. Vaatemerkki onkin hankalampi juttu kun tykkään niin tosi monentyylisistä vaatteista, mutta ainakin Innocent, Iron Fist, Vixxxsin ja Poizen industries on kivoja. Joillakin skeittimerkeillä on kanssa tosi kivoja vaatteita, mutta toisaalta niin on kyllä Guessillakin! Miten niin vaatteet laidasta laitaan miellyttää? :-D

Miten sun hiukset on noin pitkät? Käytätkö pidennyksiä? Mä käytin aina pidennyksiä silloin kun mulla oli punaiset hiukset, mutta nyt pinkkien kanssa en ole enää käyttänyt, eli esim. tuossa bannerin kuvassa on ihan mun omaa hiusta kaikki. Oon vaan antanut niiden kasvaa, ei mitään sen kummempia taikoja!  

Mistä tilaat sun hiustenpidennykset? Silloin kun niitä vielä käytin niin tilasin Rapunzel of Swedenistä ja jotkut ostin Facebookin hiustenpidennys kirppikseltä.

Mikä on sun luonnollinen hiusväri? Tosi tumman ruskea, vähän sellaiseen  maantienharmaaseen taittava.

Minkä väriset silmät sulla on? Siniset.

Mitä meikkejä ja hiustuotteita käytät päivittäin? Mun perus arkimeikkiin tulee meikkipuuteria, normi puuteria, kulmakynää, kajalia, ripsaria ja usein huulikiiltoa. Hiuksiin laitan yleensä vaan lakkaa, aina en sitäkään.

Sairaudet ja syvälliset

Onko elämä elämisen arvoista? Mä oon tällä hetkellä aika tyytyväinen mun elämään, joten voin kyllä sanoa sen olevan elämisen arvoista! Mulla on ihana poikaystävä ja hänen kanssaan yhteinen asunto, opiskelupaikka, kivoja harrastuksia ja paljon välittäviä ihmisiä ympärillä. :-) Sairauksien kanssa elämistähän tämä on, mutta niiden kanssa on vain mentävä ja kun niiden olemassa oloon on joutunut tottumaan, en enää osaa laskea niitä mitenkään niin hirveiksi asioiksi, vaikka toki tuovatkin elämääni paljon ikäviä asioita.

Tunnetko itsesi selviytyjäksi? Mä oon onnellinen siitä, että oon selvinnyt vaikeista sairaalajaksoista ja anoreksian kriittisimmästä vaiheesta yli ja tiedän, että mulla olisi syytä tuntea itseni selviytyjäksi, sillä tuo kaikki on ollut kovan työn takana. Taistelu on kuitenkin kesken vielä ja tuntuu, että kävelen jatkuvasti heikolla jäällä. Mä haluaisin olla optimistinen ja ajatella, että pahin on takana ja terve elämä odottaa, mutta joudun silti koko ajan olemaan jotenkin varuillani, sillä fakta on se, että mä en ole syömishäiriöstä tai masennuksesta kuivilla vielä.

Koska sairastuit anoreksiaan? Varsinaisesti tasan kaksi vuotta sitten, mutta kyllä mulla oli joitain oireita jo aikaisemmin.

Mitä pyrit ajattelemaan silloin kun oma keho ahdistaa, tai ei tee mieli syödä ateriasuunnitelman mukaisesti? Valitettavan usein oon niin uupunut näihin ajatuksiin, ettei mulla ole voimia taistella niitä vastaan positiivisella ajattelulla vaan sit itken omaa lihavuuttani ja jätän syömättä. Mutta näissä tilanteissa tietysti pitäisi ajatella, etten mä ole oikeasti niin ruma ja valtavan lihava kuin miltä musta tuntuu vaan se mielikuva on syömihäiriöstä johtuvaa ja että ihmisen pitää syödä, jotta aivot toimii ja että jaksaa pyörittää arkea ja elää tavallista elämää.

Millaiseksi kuvittelet itsesi ja elämäsi 20 vuoden päästä? Mä haaveilen niistä tavallisista asioista eli aviomiehestä ja lapsista, omakotitalosta ja työstä josta nautin. Toivon olevani onnellinen ja terve. Haluasin myös matkustella.

Miten sait taas itsesi anoreksian pahimman vaiheen jälkeen taas nauttimaan ruuasta, ja etenkin herkuista? En mä niistä aina osaa nauttia vieläkään ja välillä syömiseen pitää vaan pakottaa itsensä, se on sellaista opettelua pikkuhiljaa. Välillä taas se sujuu helpommin ja ilman ahdistusta. Mutta jotenkin sitä vaan pitäisi koittaa ajatella, että kohtuullinen herkuttelu on ihan sallittua ja ihan normaalia, eikä se samantien lihota sua kymmeniä kiloja.

Onko sulla allergioita? Jos on niin miten ne rajoittavat elämääsi? Mulla on ollut nuorempana paha maito,siitepöly,-pähkinä -ja eläinpölyallergia, mutta ne siedättyi melkein kaikki iänmyötä pois. Enää mulla on vaan pähkinä,-ja siitepölyallergia. Pitää vaan olla syömättä kaikkea missä on pähkinää ja syödä allergialääkettä, jos siitepöly vaivaa.

Voisitko ryhtyä vegaaniksi? Periaatteessa kyllä, sillä tykkään kasvisruuasta, mutta ei mulla ole siihen mitään intohimoa, joten mielummin syön "tavallisesti". Mutta ymmärrän kyllä erittäin hyvin ihmisiä, jotka vegaaniksi ryhtymisen valitsevat.

Mitä arvostat elämässä? Mä arvostan mun perhettä ja sitä, että mulla on paljon rakkaita ihmisiä, jotka välittää musta aidosti ja on mun tukena aina kun sitä tarvitsen. Mulla on myös asunto, opiskelupaikka ja taloudellinen tilanne riittävän hyvä opiskeluun, kaikilla mun ikäisillä ei välttämättä edellä mainittuja ole, joten oon noista asioista tosi kiitollinen. Mä arvostan paljon myös kaikkea sitä apua mitä oon saanut kun mulla on ollut hankalaa ja sitä, että oon kuitenkin paljon terveempi, kuin vaikka vuosi sitten.

Onko sulla rehellisesti sanottuna noussut koskaan kusi päähän bloggauksen takia? Ei ole. Musta tuntuu ihan uskomattoman hienolta että teitä lukijoita on kertynyt jo noinkin paljon ja että oon edennyt mun "bloggaaja uralla" paljon pidemmälle kun ikinä uskoin yltäväni. Vaikka mun blogihan on vielä ihan lapsen kengissä ammattibloggaajien blogeihin ja heidän kävijämääriin verrattuna. Mä en olisi ikinä voinut kuvitella, että ihmiset tunnistaa mut kadulla mun blogin kautta tai että yritykset kiinnostuisivat mun blogista ja saisin heidän kanssaan tehdä yhteistyötä. Bloggaaminen on mun rakkain harrastus ja elämäntapa. Mä oon aika vaatimaton ihminen eikä mulla oo tapana leuhkia mistään asioista, eikä mulle ole tullut mieleenkään että tämän blogin takia mun nyt pitäisi jotenkin ylpistyä! Ihmiset, jotka mut oikeasti tuntee, tämän tietää. :-)

Pelottaako sua mennä kouluun pitkän tauon jälkeen? Mä oon nyt pari päivää ollut koulussa ja täytyy kyllä myöntää, että mua pelotti ihan hirveästi mennä sinne. Mä itkin monta viikkoa sitä, etten uskalla sinne mennä, jotenkin kynnys tuntui vaan hirveän isolta. Mä kuitenkin menin sinne ja huomasin pelänneeni ihan turhaa. Mulla on mukava luokka, hyvä ryhmänohjaaja ja mulla on sellanen olo, että oon ihan oikeassa koulussa.

Mitä mieltä olet uskovaisista? Mun mielestä jokainen saa uskoa mihin haluaa, mä en tuomitse ketään sen perusteella. Saat myös olla ihan vapaasti maahanmuuttaja, homo, vammainen tai minkä vaan muun vähemmistön edustaja, kaikki ihmiset on samanarvoisia ja tärkeintä on että me kohdellaan toisiamme hyvin.

Kumpi on ihmisessä tärkeämpää luonne vai ulkonäkö? Tietenkin luonne, onko oikeasti olemassa sellaisia ihmisiä, jotka vastaa tähän jotain muuta?

Pystyisitkö olla olemaan ylipainoisen ihmisen ystävä? Tottakai, miksen pystyisi, tuntuu hassulta, että tälläistä edes kysytää! :-D Mulle on aivan sama miltä mun ystävät näyttää, mihin he uskovat tai minkälaisia mielipiteitä heillä on, jos vaan se ystävyys on muuten aitoa ja meillä on kivaa yhdessä!

Mikä on sun suurin unelma? Elää onnellista ja tervettä elämää, matkustella, mennä naimisiin, saada lapsia ja  työskennellä työssä josta tykkään.

Mitä kaipaat eniten lapsuudestasi? Sitä huolettomuutta ja vapautta kaikista niistä murheista ja pahoista asioista, joita maailmassa tapahtuu.

Mikä sua ärsyttää tai harmittaa eniten tällä hetkellä? Mulla ei tällä hetkellä ole mitään suuria murheita tai mua ärsyttäviä juttuja, mutta kerron sitten jotain pienempiä. Mulla meni just koulukirjoihin 300 € ja se kyllä tuntuu opiskelijan lompakossa kovasti, kyllä mä tiesin että ne on kalliita, mut en silti ajatellut että ne ihan noin kalliita olisi. Myös tää kuumuus ärsyttää, mutta onneksi nyt kai alkaa sää viiletä. Meidän asunnossa ei ole vielä sohvapöytää ja on tosi ärsyttävää kun kahvikupin joutuu laskea lattialle ja onnistun sen vielä aina kaatamaan jalallani.

Onko sulla jotain hyviä ahdistuksenhallintakeinoja? Se niin riippuu ihmisestä, että kelle mikäkin toimii, mutta itselle parhaaksi keinoksi oon huomannut kirjoittamisen ja samalla musiikin kuuntelemisen. Tämä tosin auttaa vain aika pieneen ahdistukseen, jonka takia joudun ottaa ahdistuslääkkeen heti kun vähänkin ahdistaa, sillä mun ahdistus pääsee kasvamaan nopeasti valtavaksi eikä siihen auta enää oikein mikään ja sitten mulla onkin iso ongelma. Kiellettyjä keinoja on millä ison ahdistuksen saa hetkeksi katoamaan, mutta niitä ei saa käyttää ja niistä oon nyt pysynytkin onneksi erossa.

Jos saisit poistaa maailmasta joko kiusaamisen/syrjimisen tai mielenterveysongelmat, kumman poistaisit? Tää on kyllä vaikea kysymys, sillä molemmat on niin isoja ongelmia, eikä niiden vakavuutta pitäisi mun mielestä keskenään lähteä edes vertailemaan. Mutta jos ajatellaan että joidenkin sotien syy on se, ettei erilaiset kansat hyväksy toisiaan (eli he syrjivät toisiaan) voisi jotkut sodat loppua jos kaikki kansat ja rodut hyväksyisivät toisensa. #problemsolved? :-D Toisaalta taas maailmassa olisi vähemmän huonosti voivia ihmisiä ja ihmisten kuolemat & itsemurhaluvut pienenisivät, jos mielenterveysongelmia ei olisi. Mutta jos toi eka oikeesti postaisi sodat ja toisi maailmaan rauhan niin sitten valitsisin sen!

Kaipaatko lapsuudenkodistasi jotain? Mä kaipaan mun perhettä ja mun omaa huonetta sekä sitä, ettei mun tarvinnut itse huolehtia kaikesta.

Mihin purat pahaa oloa? Kirjoittamiseen ja pahasta olosta puhumiseen jonkun läheisen kanssa.

Mikä on sun onnellisin hetki minkä koit silloin, kun sun masennus oli pahimmillaan? Mun on vaikeaa muistaa mitään hyviä asioita noista ajoista, mutta osastolla ollessani mulle oli tosi onnellisia hetkiä ne kun perhe ja ystävät tuli mua osastolle katsomaan. Oli ihana tietää, että joku oikeasti välittää eikä mua hylätä tai jätetä yksin mun vaikeuksien kanssa ja vaikka sairauden ollessa pahimmillaan olin ihan hirveä mun läheisiä kohtaan.

Ootko koskaan miettinyt millaista sun elämä olisi ollut ilman anoreksiaa, masennusta yms.? Oon mä miettinyt, mutta sitä on jotenkin tosi hankala sanoa millaista se olisi ollut. Varmaan paljon paljon helpompaa ja iloisempaa, mutta mun vaikeat kokemukset on kasvattanut mua ihmisenä niin paljon, etten vaihtaisi näitä kokemuksia pois.

Mikä muisto sulle tulee ensimmäisenä mieleen tästä vuodesta? Meidän ensimmäinen yhteinen uusivuosi Tonin kanssa.

Mikä on kaunein asia minkä oot nähnyt? Mä en osaa valita vain yhtä, mutta mun mielestä auringon lasku, järvimaisema, puistot syksyllä ja ensi lumi on sellaisia tosi kauniita asioita.

Mikä on kauneinta, mitä sulle on kirjoitettu tai sanottu? Mulle on sanottu paljon kauniita asioita, mutta ehdottomasti kauneinta ja tärkeintä mulle on se kun joku rakas ihminen kertoo rakastavansa minua. Mun on niin vaikea rakastaa itseäni, että tuntuu hyvältä tietää, että joku toinen minusta ajattelee positiivisesti ja rakastaa aidosti sellaisena kuin olen.

Onko sulla koskaan ollut sellaista päivää, että et halua nähdä ketään? Voi kuule, niitä on mulla ihan viikottain.

Millaiset välit sulla ja sun pikkuveljellä Paulilla on? Meillä on tosi läheiset ja hyvät välit, voidaan puhua toisillemme ihan mistä vaan luotettavasti. Pauli on ihana veli ja on osannut aina olla mun tukena kun mulla on vaikeaa.

Miten uskosi näkyy elämässäsi? Se ei juurikaan näy muille mitenkään minään tekoina tai rajoituksina, enemmän se on vaan sellaista mun omaa henkilökohtaista uskoa ja ajatuksia siihen liittyen, mutta vaikken mitenkään uskoani mainosta, niin moni on sanonut, että se musta näkyy ulospäin. :) Tämä on sellainen henkilökohtainen asia minulle, josta en tahdo tämän enempää puhua.

Onko maaseudulla pienellä paikkakunnalla kasvaminen sinusta ollut sinulle itsellesi jotenkin merkittävästi vaikuttanut seikka? Törmäätkö koskaan sellaiseen, että koet sen taustana olevan jonkinlainen vahvuus tai etu? Mä en ole ikinä tykännyt asua maalla vaan oon aina kaivannut kaupunkiin, enkä jotenkin osaa ajatella, että maalla asumisesta olisia ainakaan mulle ollut etua. Päin vastoin etenkin vähän nuorempana oli lähinnä tynnyrissä kasvatettu olo! :-D

Miten ystäväsi aikanaan reagoivat siihen kun jouduit ensimmäisen kerran osastolle masennuksen takia? Mä en ekalla kerralla kun osastolle jouduin kertonut mun koulukavereille ollenkaan, ainoastaan parille ystävälle jotka asui toisella paikkakunnalla. Vasta jälkeenpäin kerroin muillekin kavereille missä olin ollut, sillä mä pelkäsin niiden reaktiota. Loppujen lopuksi mun kaikki ystävät on mun sairauksiin suhtautuneet ihan hyvin ja toisella kerralla kun osastolla olin, he tulivat mua sinne katsomaan, mistä olen edelleen tosi kiitollinen. <3

Kun aloit laihduttaa, lietsoiko lolita/gyaru muotiin pukeutuminen sinua yhtään? Kyllä lietsoi paljonkin. Japanilaiset gyaru,-ja lolitatytöt ovat yleensä lähes anorektisen laihoja ja musta tuntui, etten voi näyttää niissä vaatteissa hyvältä normaalipainoisena.

Mielipide kiusaamisesta? Mua on itseäni kiusattu monta vuotta ja mua suututtaa hirveästi ihmiset, jotka toisia kiusaa, koska ne ei tunnu ymmärtävän että kiusaamisen seurauksista saa pahimmillaan kärsiä lopun elämäänsä. He tekevät toisten ihmisten elämästä helvettiä. Enää mua ei oo vuosiin kiusattu mutta mä niin haluaisin auttaa ihmisiä, jotka siitä edelleen joutuvat kärsimään.

Pelkäätkö kuolemaa? Pelkään, mutta vaikeasti masentuneena en pelännyt, vaan se tuntui helpottavalta mahdollisuudelta.

Mitä pelkäät elämässä? Yksin jäämistä, vointini romahtamista, yksin nukkumista, paniikkikohtauksia, että mun läheisille sattuu jotain, hyönteisiä, käärmeitä, korkeita,-ja ahtaita paikkoja, bakteereja, karhuja, onnettomuuksia ja sotia.

Mitä et missään nimessä halua tapahtuvan? Että mun läheisille sattuu jotain, että mä joutuisin jostain syystä luopumaan mun asunnosta ja opiskelusta, että mun sairaudet pahenee taas, että me erottais Tonin kanssa jne. onhan näitä kun alkaa oikein miettimään mitä kamalaa voisi tapahtua.

Mitä kaikkia sairauksia/häiriöitä/kammoja sulla on? Anoreksia, vaikea masennus, pakko-oireinen häiriö ja ahdistuneisuushäiriö. Tosin oon tällä hetkellä normaalipainoinen ja ihan ok kunnossa henkisestikin eikä esim. toi pakko-oireinen häiriö mun elämässä tällä hetkellä juurikaan näy. Masentunut ja ahdistunut olen edelleen ja anorektiset ajatuksen päässä pyörii koko ajan.

Onko sua koskaan kiusattu, jos on niin kuinka kauan ja miten? Mua kiusattiin koko yläaste, lähinnä se oli sellaista perään huutelua ja viheltelyä, porukasta jättämistä, päin naamaa vittuilua ja ilkeilyä sekä nettikiusaamista. Olin ylipainoinen, en mitenkään erityisen kaunis, mulla oli massasta poikkeavia harrastuksia ja käytin liian erikoisia vaatteita, se kai oli se varsinainen syy miksi mua syrjittiin.

Yksi hyvä neuvo kiusaamisesta kärsivälle? Älä pelkää hakea apua vaan kerro kiusaamisesta jollekin, siinä sä et ainakaan menetä mitään. Mä kärsin kiusaamisesta vuosia koska en kertonut siitä opettajille, ehkä mun ei olisi tarvinnut kestää sitä niin kauaa eikä sillä olisi ollut niin vakavia seurauksia, jos olisin uskaltanut kertoa siitä aiemmin. Älkää tehkö samaa virhettä kuin minä tein.

Mitä piditte vastauksista,
 jäikö jokin asia vielä mietityttämään?

7 kommenttia:

  1. Näistä kysymyksistä saa sellaisen kuvan että oot ihan samanlainen kuin mä! mua on kiusattu vuosi kaudet, jonka seuraksena oon yrittänyt laihduttaa, ja mieli on ollut maassa useampaan kertaan joka on johtanut viiltelyyn ja itsetuhoisiin ajatuksiin! mutta tosiaan ihailen sua ja sun rouhkeutta, sun asennetta elämää kohtaan! oot vahva nainen ja pärjäät hyvin vastoin käymisistä huolimatta!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon! <3 Tosi kurjaa että oot joutunut käymään samoja asioita läpi kuin minäkin, paljon tsemppiä sulle! (:

      Poista
  2. kysyn näin kommenteissa vielä yhden kysymyksen:
    eli tykkäätkö ja osaatko laulaa ja/tai soittaa mitään? Mielipide musiikista? Lempi tyylilaji musiikissa?lempi bändi ja artisti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä soitin musiikkiopistossa 9 vuotta pianoa ja pari vuotta kävin laulutunneilla. Nykyään laulan ja soitan vaan omaksi ilokseni. :) Mä kuuntelen musiikkia ihan laidasta laitaan raskaasta rockista klassiseen ja massateinipoppiin. Tällä hetkellä kuuntelen eniten ihan perus radiohittejä, Volbeat:tia, Amaranthea ja Chisua. :)

      Poista
  3. jos kerran osaat soittaa pianoa ja laulaa niin voisitko tehdä joskus jonkun ihan pienen videon pätkän blogin puolelle jossa laulat tai soitat? kiitos jos toteutat!:) uskon että oot hyvä soittamaan ja laulamaan! +missä musiikkiopistolla kävit?

    VastaaPoista
  4. Hei pyysin sulta että puhuisit mun videoon jtn niin jos kiinnostaa kattoa se niin tässä: https://www.youtube.com/watch?v=bQcIzWb9aIc&feature=youtu.be
    Kiitos vielä :)

    http://peaceloweandfashion.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  5. "Koska sairastuit anoreksiaan? Varsinaisesti tasan vuosi sitten, mutta kyllä mulla oli joitain oireita jo aikaisemmin."

    Onks tässä joku virhe, sähän olit viime vuonna jo keväällä ainakin ollut sairaalassa anoreksian takia...?

    VastaaPoista