Syvällistä vai pinnallista?

Syksyn pimeys on taas alkanut heijastua minuun, kuten sillä on tapana. Olo tuntuu yhtä harmaalta ja sateiselta kuin sää tuolla ulkona. Väsyttää enkä ole saanut oikein nukuttua viime öinä. Mun syysloma loppui tänään ja se on oikeastaan ihan hyvä. Tuntuu, että mulla on kuluneella viikolla ollut ihan liikaa aikaa vaipua synkkiin mietteisiin, kun ei ole ollut sitä arjen kiirettä, joihin ahdistus on helppo hukuttaa. Tämä viikko on kiireinen ja se tuntuu hyvältä. Viime vuosista viisastuneena, aion hyvissä ajoin puuttua tähän. Heti huomenna varaan ajan lääkärille ja kerron rehellisesti olostani. Edellisestä kerrasta on ihan liian pitkä aika. En halua antaa tilanteen lipua yhtään pahemmaksi.

Tähän asti oon pärjännyt mielestäni tosi hyvin, omilleen muutto ja uuden koulun aloittaminen on mennyt paljon paljon paremmin kuin uskalsin ikinä toivoakkaan. Paha olo olisi voinut räjähtää käsiin näin isojen muutosten myötä jo aikaa sitten, joten yritän tällä itseäni lohduttaa kun ahdistaa. Mä oon pärjännyt hyvin tähän asti ja varmasti pärjään jatkossakin, kun vaan muistan ottaa vastaan apua jota minulle tarjotaan. Syömishäiriöyksikössä tukikäynneillä käyn tällä hetkellä parin viikon välein, mutta nyt oon ajatellut, että voisin käydä siellä viikottain kun kerran mulla on siihen mahdollisuus. Myös siellä lääkärissä aion käydä, sillä uskon että mun lääkitystä pitäisi vähän päivittää.

Avauduinkohan nyt liikaa, olisikohan sittenkin pitänyt vain esitellä ne uudet hiustenhoitotuotteet?

Mä oon viimeaikoina hirveästi miettinyt tätä blogia ja sitä mitä tänne kirjoitan ja mitä en. Alunperin perustin koko blogin, jotta voin purkaa tunteitani ja ajatuksiani masennukseen ja anoreksiaan liittyen. Mä kerroin asioista tosi suoraan ja rehellisesti ja kuulemma juuri sen takia ihmiset mun blogista alkoi kiinnostua. Vaikka nykyään kirjoitan paljon muistakin asioista kuin sairastelusta, haluaisin silti, että blogissani näkyisi ne teemat, jonka ympärille blogini alunperin rakensin. Pitsisiivin kohti unelmia ei ole pelkästään mikään muoti/pinnallinen hömppäblogi (kaikki kunnia tälläisille blogeille, rakastan niitä!) vaan haluaisin että täällä säilyy aina myös se syvällisempi puoli minusta. Ja olen kyllä huomannut, että jos kommentti,-ja kävijämääriä lähdetään vertailemaan erilaisten tekstieni välillä, kyllä ne syvälliset tuntuvat ihmisiä enemmän kiinnostavan täällä. Lisäksi mä oon aina kokenut olevani enemmän se kirjoituksiin kuin kuviin panostava bloggaaja, vaikka valokuvaus mulle todella rakas harrastus onkin. Ongelmana on kuitenkin se, etten koe enää pystyväni kirjoittamaan tänne niin avoimesti kuin ennen, sillä nyt kun olen vanhempi ja blogillani on enemmän seuraajia, joudun välttämättä miettimään mitä haluan ihmisille jakaa ja mitä en. Miten tekstini vaikuttavat elämääni nyt ja tulevaisuudessa. Vaikka nyt joudunkin enemmän sanomisiani miettimään, haluan kuitenkin että syvälliset tekstit hyvistä ja huonoista päivistäni ovat osa blogini sisältöä, sillä siitä Pitsisiivin kohti unelmia-blogissa on kuitenkin ollut aina pohjimmiltaan kyse. Mua on kuitenkin aina kiinnostanut kirjoittaa suuremmalle yleisölle ja kehittää blogiani ammattimaisempaan suuntaan ja välillä mietin ovatko nämä syvälliset aiheet vain pienemmälle lukijakunnalle tarkoitettuja vai voisiko niitä jakaa laajemminkin ilman, että siitä tulee mulle ongelmia?  Toisaalta kuitenkin on menestyneitä ja erittäin henkilökohtaisiakin blogeja, joista loistavana esimerkkinä Joannan blogi HEARTS/NOTHING, toisaalta monet bloggaajat ovat ajan myötä blogistaan muuttaneet kovin pinnallisen. Haluaisin kuulla tästä teidän mielipiteitä!

Koetteko te, että Pitsisiivin kohti unelmia on pohjimmiltaan kuitenkin syvällisiä aiheita käsittelevä blogi vai onko se vaan mun oma ajatus? Voiko kovin henkilökohtainen blogi menestyä?

14 kommenttia:

  1. Olen lukenut blogiasi melkeinpä alkuajoista lähtien ja mielestäni postauksillasi on aina ollut hyvä balanssi niide hömppä ja syvällisten postausten kanssa. Ja niin on hyvä - ei tämä olisi juuri Sinun blogisi jos postauksista ei löytyisi näitä syvällisiäkin aiheita. Mielestäni henkilökohtainen blogi voi menestyä, sellaisessahan vasta näkeekin kunnolla bloggaajan sielunmaailmaa.

    VastaaPoista
  2. ei nyt liity aiheeseen sori mutta voisitko joskus tehä meikki/hius/ostostenesittelyvideon blogia varten? :) eihän sellaisen tekemiseen nyt ihan järjettömiä vaadita..

    VastaaPoista
  3. Kyllä mä uskallam väittää, että tää on kuitenkin pohjimmiltaan syvällisiä aiheita käsittelevä blogi, joka on maustettu pienoisilla hömppäblogi -mausteilla. Ihana blogi tämä kuitenkin on, oli tää millanen tahansa sitten!

    VastaaPoista
  4. Itse ajattelen että tämän blogin yksi kulmakivistä ovat juurikin ne syvällisemmät kirjoitukset. Tottakai nämä mainitsemasi muoti/pinnalliset hömppä postauksetkin ovat mielenkiintoisia mutta eniten minua itseäni tässä blogissa kiinnostavat ne vähän syvällisemmät jutut. Jaksamista sulle tähän syksyyn :)

    VastaaPoista
  5. Mun mielestä on tosi kiva kuulla susta, kun oon nyt sun blogia kuitenkin kauuuuan jo seurannut! Älyttömästi odotan uutta postausta joka kerta ihan rehellisesti:) Musta olis kiva jos tästä tulisi syvällinen blogi MUTTA musta on super ihanaa lukea myös näitä sisustus, ostos ynnämuita "hömppä:D" juttuja:) Mutta ehkä hieman enemmän syvempää tekstiä on myös kiva lukea, jotta tiedän miten sulla menee koska tiedän että sä ansaitset VAIN parasta! <3 Ihana olet! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon aika samaa mieltä :D Syvällisemmät postaukset kiinnostaa mua kans enemmän, mut musta on kiva lukee sekä syvällisiä että myös niitä vähän pinnallisempia postauksia.

      Ja mäkin oon seuraillut tätä blogia jo kauan, melko alusta asti. :-) Ihana blogi&bloggaaja <3

      Poista
  6. Oon aina välillä käynyt lukemassa blogiasi, ja täytyy sanoa että oot ihanan aito ja rehellinen puhuessa omista "kipukohdista" elämässä. Oot hirmu rohkea ja minun silmissä vahva. :)

    VastaaPoista
  7. Mun mielestä juuri se omien heikkouksien ja todellisten asioiden kertominen sellaisenaan tekee blogista menestyvän. Ainakin itse luen mielummin blogeja, jotka kertovat kirjoittajasta muutakin kuin hattaraa pintakuvaa. You go girl!

    VastaaPoista
  8. Hei! Mun mielestä on kiva lukea molempia , niin syvällisiä kuin pinnallisempiakin postauksia. Sun blogia oon jonkin aikaa lukenu ja mun mielestä täällä niitä on sopivassa suhteessa. Toivon vaan että tämä blogi säilyisi elinvoimaisena ja sen kirjoittaja nauttisi kirjoittamisesta, joten paras on jos kehität omaa blogiasi siihen suuntaan mihin itse haluat :).

    P.s kirjoitin jo kerran pitemmän ja perusteellisemman kommentin mutta se katos johonkin (ärsyttää) mutta tässä tiivistetty versio :D

    VastaaPoista
  9. Hei onpa kiva ja erottuva blogi! :) Huomasin sun blogin, kun olit linkannu sen FB Bloggaajat ryhmään. Jatka samaan malliin! :)

    mun blogi löytyy täältä: http://jannejoonatan.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  10. Ite en niinkään jaksa lukea mainos postauksia. Tykkään kun kirjoitat jotain uniikkia eli just sun omia mietteitä ja ajatuksia. Mainos postauksen voi kirjottaa kuka tahansa mut ajatuksia ei voi kopioida! Toivottavasti sun fiilis kohenee piakkoin~<3

    VastaaPoista
  11. Hei :3 Itse pidän tän blogin kokonaisuudesta tosi paljon, mutta yksi asia puuttuu - Mielipide-/Asiakirjoitukset. Itse tykkään lukea ihmisten mielipiteitä maailmalla ja somessa tapahtuvista jutuista joten olisi kiva saada niitäkin sinulta, koska uskon että osaisit kirjoittaa sellaisen mielenkiintoisesti :)!

    VastaaPoista
  12. Blogin pitää olla sellainen osta itse tykkäät! Mä seuraan niin monia päivän-asu-postaus-hömppä -blogeja, että pinnalliset tekstit niiden keskelle on enemmän kuin mieleeni! ♥ Itse kuulun myös enemmän kirjoitus- kuin valokuvapainotteisiin bloggaaiin, vaikka vaokuvaus onki ihanaa ajan vietettä! Silloin kun tuntuu, että tahtoo jostain kirjoittaa, niin silloin pitää kirjoittaa! Kukin kirjoittaa blogissaan mistä haluaa, ja se miten henkilökohtaiseksi sen päästää on itsestään kiinni. Tärkeintä on, että on rehellinen, eikä esittele elävänsä pilvilinnoissa jos oikeasti aurinkoa ei elämässä näy.
    Tykkään sun blogista juuri siksi, että täällä sä et kerro joka päivä kuinka ostit uuden neuleen ja voi kun se on ihana ja blaa blaa blaa. Sä puhut myös syvällisiä, ja se tekee blogista mahtavan! Jatka samaan malliin! ♥

    VastaaPoista
  13. Mulle ei oo mitään väliä mitä sä kirjoitat tai mistä kirjoita! oot ihan huippu! Ja nostan sulle hattua miten hyvin oot selvinnyt kaikista sairauksista. Sä oot niitä yksiä ja ainoita joiden postaukset jaksaa lukee alusta loppuun :) olisin halunnu nähä sut sielä saprinassa ku kävin siellä mut et ehkä ollu sit sinä päivänä paikalla

    VastaaPoista