BACK TO GYARU

Heippa! Mä en oo nyt viikkoon blogannut, vaan hirveästi miettinyt blogiani, omaa tyyliäni sekä muutenkin elämääni. Koska mulle on tärkeää, että mun blogilla on lukijoita ja ihmiset tykkäävät kirjoituksiani lukea, olen ehkä osittain tiedostamattanikin muuttanut niin tyyliäni kuin kirjoitustapaanikin muistuttamaan enemmän näitä merkkituotteita ja valkoista kotia ihannoivia perusbloggareita, joita Suomi on pullollaan. Valitettavasti musta itsestäni tuntuu, että matkalla kohti "täydellistä bloggaajaa" olen kadottanut persoonallisen tyylini ja osittain sen myötä myös inspiraationi koko bloggaukseen. Mä oon blogannut monta vuotta ja lukenut blogeja vielä paljon kauemmin ja täytyy sanoa, että bloggauksen kulta-aika oli kyllä silloin vuosia sitten. Hirveän monet lempi blogini ovat lopettaneet ihan siitä syystä, ettei erilaisille blogeille ole enää samalla tavalla kysyntää. Monet lopettavat bloggauksen kokonaan ja siirtyvät Youtuben tai Instagramin puolelle.  Mua harmittaa, että nykyään tosi monet blogit ja bloggaajat ovat niin samanlaisia keskenään. Tiettyjen merkkien (Michael Kors, VS, Marc Jacobs jne.) tuotteet toistuvat joka blogissa, ihmiset ostavat vaatteensa samoista liikkeistä ja näyttävätkin hyvin paljon toisiltaa, etenkin jos puhutaan ammattibloggaajista. Mä en sano, että tässä tyylissä olisi mitään vikaa, päinvastoin tykkään siitä, mutta onhan se nyt aika tylsää kun blogit ja bloggaajat ovat kuin kopioita toisistaan. Blogiportaaleissa toistuu jatkuvasti sama kaava; fitness bloggaajia, sisustusbloggaajia valkoisine koteineen sekä muoti,- ja lifestyle bloggaajia, jotka ovat kaikki lähes identtisiä keskenään. Ja miksipä ei, tälläisiä blogejahan valtaosa suomalaisista haluaa lukea. Mutta uskon, että mun lisäkseni on myös paljon heitä, jotka kaipaavat jotain erilaista. Välillä tuntuu myös siltä, ettei kukaan enää kirjoita blogia harrastuksekseen, vaan blogi perustetaan, jotta saataisiin ilmaisia tuotteita ja julkisuutta. Jos se on tavoitteena, ei ole ihmekään että uudet blogit kopioivat ammattibloggaajien tyyliä - sillähän sitä mainetta ja rahaa näköjään saa. 

Mä olen luonteeltani ja tyyliltäni aina ollut sellainen, että kaipaan jatkuvasti vaihtelua. Vielä hetki sitten ajattelin, että se jatkuva tyylin muuttaminen on  ollut jokin vaihe, jolloin vain etsin itseäni, mutta nyt musta tuntuu, että ehkä juuri se muuntautumiskykyisyys on se mun juttu. Tiedän, joka kerta kun tyylini vaihtuu, olen vannonut tänne kuinka juuri se on uusi tyylini jossa pysyn, mutta hetken kuluttua kaipaan taas jotain muuta: Nainen on ailahtelevainen, vai mitä?  Mua on täällä blogissa paljon kritisoitu siitä, että tyylini vaihtelee niin laidasta laitaan. Haluan kuulemma vain olla muka vähän erilainen kuin muut ja olen ärsyttävä tuuliviiri, joka ei osaa päättää mitä haluaa. No, vaikka sitten näin, mutta mitä sitten? :-D Ne jotka on mun blogiani pidemmän aikaa lukeneet tai jotka mut oikeasti tuntevat, tietävät että mä vaan oon aina ollut sellainen, että mun tyyli vaihtuu.Tavallaan pukeudun tietyn aikaa johonkin tyyliin, sitten alan kaivata jotakin muuta ja siirrän sen nykyisen pukeutumistyylini sivuun hetkeksi aikaa. Sitten jonkun ajan kuluttua palaan taas edellisiin tyyleihini. Kuten nyt, hillityn tyylikäs Kristiina vaihtuu japanilaiseen gyaru muotiin, josta on ollut nyt pitemmän aikaa taukoa. Ruskeat hiukset muuttuivat takaisin räikeän punaisiksi. Ehkä mä en varsin lopeta mihinkään tyyliin pukeutumista, vaan ennemmin pidän siitä taukoa ja palaan siihen sitten kun taas innostusta riittää. Mä en vaan yhtään ymmärrä, miksi se on joillekin niin iso juttu? Jotkut pukeutuvat samaan tyyliin ja omistavat samanlaiset hiukset läpi koko elämänsä, ja sitten ollaan taas me, joiden ulkonäkö saattaa vaihdella paljonkin. Miksi näistä vaihtoehdoista kumpikaan olisi toista huonompi? Olen paasannut tästä blogissani ennenkin ja paasaan nyt vielä vähän lisää, sillä mä en vaan käsitä miksi pukeutumisen pitäisi olla niin hirveän vakavaa. Mä tykkään vaihtaa tyyliäni ja jos sitä ei joku jaksa katsella niin ei mun blogia sitten kannata lukea.  Mun mielestä tämän blogin tavaramerkki voisikin nimenomaan olla se mun vaihteleva tyyli. Kun mun tyyli vaihtuu, usein myös blogin sisältö ja ulkoasu muuttuu, kaipaan vaihtelua ja tälläiset muutokset antavat mulle taas lisää inspiraatiota kirjoittaa tätä blogia. Ymmärrän, että jos on kovasti tykännyt minusta tietynnäköisenä ja tyylisenä, niin muutokset voi harmittaa. Mutta jos mä joutuisin jumittaa samassa jatkuvasti, mä en jaksaisi tätä blogia kirjoittaa. Välillä tuntuu hyvältä avautua esim. syömishäiriöön liittyvistä asioista, välillä taas haluan unohtaa koko asian ja keskittyä siihen, miten pukeudun tai miten sisustan kotini. 

Tällä hetkellä mua inspiroi taas tosi paljon japanilainen gyaru muoti, (nimenomaan tämä rokku eli rock gyaru) ja nyt olenkin muuttanut ulkonäköäni taas enemmän siihen suuntaan. Prinsessamainen hime gyaru ei ainakaan tällä hetkellä oikein nappaa, vaikka sitäkin on kokeiltu. Suurentavat piilarit, tekoripset ja hiustenpidennykset kuuluvat taas vakio varusteisiini. Korvissanikin on taas venytykset, vaikka jo vannoin etten aloita venytystä uudestaan, hahah tää on niin mua. Nyt odotan postista uusia piilareita, tekoripsiä, hiustenpidennyksiä sekä isoa läjää gyaruun sopivia vaatteita, kun ne saapuvat mulle niin esittelen teille sitten tarkemmin miltä uusi tyylini näyttää. Tässä vähän maistiaisia inspiraatiokuvien muodossa! 

Kuvat Google kuvahausta.

Ja sitten muutama kuva niiltä ajoilta kun viimeksi olin tyyliltäni gyaru:


Eli muutoksia on tulossa niin tyylini, blogin sisällön,- kuin sen ulkonäönkin suhteen, joten valmistautukaa siihen henkisesti! Nyt hyökkään blogin ulkoasun kimppuun. 

Mukavaa alkanutta viikkoa!

27 kommenttia:

  1. Oot vissiin kans lukenu sen Rose Shockin blogausjutun? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo luin se ja olen kyllä niin samoilla linjoilla hänen kanssaan, että halusin aiheesta omassa blogissanikin mainita! :)

      Poista
  2. voi vitsi, aivan ihanaa nähä että palaat taas edes hetkeksi gyaruun, se sopii sulle niin hyvin! :) ja mäkään en ymmärrä sitä että miksi se on joillekkin niin tajuttoman vaikea ymmärtää että jotkut vaan vaihtaa tyyliään usein. koska pääasiahan on se että jokanen tuntee olonsa hyväksi ja omaksi itsekseen ja jos sä tunnet olos itseksesi tiettyyn aikaan tietyissä vaatteissa, niin sittenhän asia on niin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että tosi kiva että oot tota mieltä! :) Joo mun mielestä jokainen saa pukeutua niinkuin huvittaa, kirjoitti sitten blogia tai ei! ;)

      Poista
  3. Ihana postaus ja just siisti, jos tykkää pukeutua erilailla. Mulla tulee monesti inspistä ostaa jotain vaatteita, mutta ei oo rahaa ostaa koko ajan erityylisiä vaatteita. Pikkuhiljaa :DD

    VastaaPoista
  4. sulle sopii älyttömän moni lookki, oon jopa kateellinen! itse oon gyaruillut parin vuoden ajan ja välillä tehnyt jotain pieniä muutoksia tyyliin, mutta aina palannut tuttuun vanhaan :'D arkena oon vaan välillä niin perkuleen laiska panostamaan meikkiin ja tekemään hiuksille mitään erikoista

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsit, kiitos hirmu paljon! :3 Joo älä huoli, on mullakin niitä päiviä kun en jaksa yhtään panostaa mun ulkonäköön :D

      Poista
  5. Ensi kerran, kun löysin sinut täältä netistä, - en aluksi tiennyt blogin olemassaolosta, vaan katsoin jonkin youtube-videoistasi - pidin tyyliäsi todella kummallisena. Ajattelin, ettei 15-vuotiaan tytön kuulu pukeutua 5-vuotiaalle sopiviin prinsessamekkoihin ja pidin sinua jopa jälkeenjääneenä. Miellyin kuitenkin muuhun itseilmaisuusi sen verran, että unohdin nopeasti vaatteidesi aiheuttaman kummastuksen. Kirjoituksesi osuvat aina naulan kantaan, vaikka itse aihe ei olisi edes minulle kovin tuttu. Lisäksi muistan hymysi ja positiivisen esiintymisesi videoillasi. Minuakin harmitti hetken, kun tyylisi muuttui "hillityksi ja naiselliseksi". Olen blogiasi lukenut silti jo niin kauan, etten ole yllättynyt tästä tuulen suunnan muutoksesta. Mielestäni blogissa tärkeintä eivät ole kirjoittajan syömiset ja vaatetus vaan mielipiteet ja kirjoituksen taso. Joskus jopa tuntuu, että kaikenlaiset lifestyleblogit ovat aivan turhia. Luulen, että ainaiset muutoksista kitisijät eivät edes yritä nähdä kirjoittajaa asu- ja sisustuskuvien takana.
    Joka tapauksessa, jatka samaan tapaan, pysyn lukijana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah ihanan rehellinen kommentti, et varmaan ole ensimmäinen mua jälkeen jääneenä pitänyt! :DD Kiitos älyttömästi piristävästä kommentista, kiva kuulla että pysyt lukijana kirjoitin sitten milloin mistäkin! :)

      Poista
  6. Jos joku on niin pikkumainen, että arvostelee sua sen takia, että tyyli vaihtelee niin olkoon sitten ihan keskenään. Ei kukaan voi oikeasti jaksaa samaa rataa viittäkymmentä vuotta yhteen menoon. KAIKKI tarvitsevat joskus vaihtelua, jotkut useammin jotkut harvemmin! That's the point.

    Ja loppuun pakko sanoa, että oon niin katellinen sun hiuksista... NIIN ihanat! ♥

    VastaaPoista
  7. Ihanaa odotan innolla <3

    VastaaPoista
  8. Täällä on kaivattu gyarujuttuja! Minä ainakin tykkään, kun pukeudut niin eritavoin, ja sulta voi oottaa mitä vaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Mä niin niin innolla ootan, että saan mun kaikki gyarukamppeet postista ja pääsen teille mun uutta lookkia esittelemään! :3

      Poista
  9. Se on hienoa, että haluut vaihtaa tyyliäsi. Myöskin blogissasi pidän siitä, että sisältö on monipuolista. Olet hyvä kirjoittamaan mun mielestä, koska teksti on sujuvaa ja helposti luettavaa.

    Olisiko on jossain vaiheessa mahdollista saada postausta, jossa kertoisit enemmän kissoistasi? Rakastan kissoja, joten kokonaan kissoille pyhitetty postaus olisi tosi mukava.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Itseasiassa mulla tälläkin hetkellä pyörii tuolla luonnoksissa kissa-aiheinen postaus, voisin kirjoittaa sen valmiiksi lähipäivinä! ;)

      Poista
  10. Mukava että oot mahdollisesti löytänyt sun oman jutun, kun tuntuu että sitä niin kauan oot etsinyt. Mutta kysyn vain, että miks pitäis olla joku tietty tyyli esim. gyaru tai hillitty tms, kun voisi pukeutua juuri sellaisiin vaatteisiin juuri silloin kun huvittaan tekemättä siitä niin suurta asiaa? Mä ite ainakin tykkään pukeutua juuri niin, kuin sillä hetkellä tuntuu, enkä edes tiedä minkä tyylinen olen. Oletko ajatellut asiaa tältä kantilta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! :) Mun mielestä on kiva pitää teidät ajan tasalla siitä, mikä tyyli mua tällä hetkellä eniten inspiroi, ja siksi tänne kirjoittelenkin välillä tälläisiä "back to se ja se tyyli" postauksia, jotta tiedätte vähän mitä odottaa. :)

      Poista
  11. Ite alotin sillon vissii lukee sun blogia, kun olit viel tässä gyraru lookissa. Jäin silti lukemaan vielä blogias, koska tykästyin siihen niin kovasti :) Oon ite kiinnostunu gyaru lookista ja haluisinki tietää, mistä sä sun kamoja tilailet :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Jos haluaa gyaru juttuja suomesta, kannattaa meikki, ja hiusjuttuja sekä asusteita ostaa Winkie winkie-nimisestä verkkokaupasta, piilolinssejä löytyy mm. Cybershopista. Mun hiustenpidennykset ostan aina Rapuzel of Sweden-nettikaupasta. Paljon gyaruun sopivia vaatteita (riippuen toki tyylistäsi) löytyy ihan perus vaatekaupoista, gyarumerkkien vaatteita taas löytyy välillä huuto.netistä sekä Facebookin kirppisryhmistä esim. suomalaisesta Lolita & Gyaru-kirpputorilta löytyy vaikka mitä! Mun piilarit on lähes kaikki ulkomaisista liikkeistä blogiyhteistyössä saatuja, esim. Geocoloured lenses sekä Uniqso. Toivottavasti tästä oli apua! :)

      Poista
    2. Jee! Kiitos tosi paljon, mäpä yritän metsästellä jotai söpöjä ja ihania juttuja ^-^♥

      Poista
  12. Hei, ootko koskaan miettinyt, onko tyylituulilla yhteyttä anoreksiasta toipumisen vaiheisiin?

    VastaaPoista
  13. oi jes ihanaa :) rakastan gyarua mut oma laiskuus estää kyseisen tyylin mukaan pukeutumisen ( :D ) nii ihanaa ku oma lempibloggaaja aikoo näin :) tiiäks muute muita suomalaisia bloggaajia joita kiinnostaa tää gyaru? mul tuli mielee vaa black saliva mut ei sekää oikee enää :/

    VastaaPoista
  14. Mielenkiintoinen kirjoitus Kristiina! Olen pitkälti samoilla linjoilla kanssasi, vuosien myötä blogeista on kadonnut semmoinen aito ote. Itse luen (tai selaan) näitä kymmeniä toisiaan muistuttavia blogeja. Kuvat ovat kauniita, saa inspiraatiota ja tulee ihan hyvälle tuulellekin. Kuitenkin aina välissä se samanlaisuus alkaa ”tökkiä”, aika paljonkin. Huomaan usein kaipaavani sitä persoonallisuutta blogeissa, mutta silti tulee luettua näitä ”massablogeja”, miksi? - En tiedä, mahdollisesti se ihanan kepeä sisältö on helposti lähestyttävää.

    Itse palasin n. viikko sitten blogini pariin todella pitkän tauon jälkeen. Yksi syy mielettömän pitkään taukoon oli juurikin se, etten oikein tiennyt millaista blogia juuri minä voisin ja haluaisin pitää. Oma tyylini niin pukeutumisen kuin sisustamisen osalta muistuttaa jokseenkin tätä ”blogimassaa” :D, kuitenkaan en halunnut/halua pitää liian ”kliinistä” ja persoonatonta blogia. Piti jäsennellä ajatuksia ja kerätä rohkeutta aika kauan, että uskalsi tulla takaisin ;)

    Sinulle haluan sanoa, että ole rohkeasti oma itsesi niin blogissa kuin muutenkin! :)

    VastaaPoista
  15. Mä pidän susta kun vaikutat niin hienolta tyypiltä :)

    VastaaPoista