- New Tattoo -

05 kesäkuuta 2015

Heippa! Niinkuin edellisessä postauksessa jo vähän vihjailin, kävin viikko sitten ottamassa toisen tatuointini! Vuosi sitten otin 18-vuotislahjaksi ranteeseeni linnun, (josta voit lukea lisää täällä*) ja rakastuin siihen niin, että aloin heti suunnittelemaan minkälaisen leiman seuraavaksi hankkisin. Päätin, että haluan käsivarteeni tekstin, mutten vielä tiennyt minkä. Talvella törmäsin koskettavaan englannin kieliseen lauseeseen "I understood myself only after I destroyed myself" ja siinä hetkessä tiesin minkä tekstin käteeni tatuoin. Halusin kuitenkin vielä odottaa ja kypsytellä päätöstä mielessäni, sillä mun mielestä tatuointia ei kuulu ottaa hetken mielijohteesta, sillä se tulee olemaan ihollasi aina. Viime viikolla sitten päätin suunnitelmani toteuttaa ja menin Kokkolaan Iguana Tattoo-nimiseen liikkeeseen tatuoitavaksi. Tuolla kävin ottamassa myös ensimmäisen tatuointini ja olin siihen niin tyytyväinen, että halusin mennä sinne uudestaan. Maksoin tatuoinnista 50€ ja sen tekemisessä meni alle puoli tuntia. Tatuoiminen sattuu, mutta mun mielestä sitä ei kannata pitää esteenä, jos tatuoinnin oikeasti haluaa. Se menee kuitenkin aika nopeasti ohi ja kaunis kuva on ihollasi ikuisesti.  Mä rakastan tatuointeja ja niitä tulee minusta löytymään vielä monta lisää. Mulla on niin paljon ideoita, etten meinaa malttaa odottaa, että pääsen ne kaikki toteuttamaan, hahah. Tatuoinnin parantuminen on vielä kesken, joten älkää ihmetelkö joissakin kohdin tatuoinnissa näkyvää ihon epätasaisuutta yms. 

Monet ottavat tatuointeja vain koska ne näyttävät hyvältä ja se on mun mielestä ihan ok, mutta itse tykkään siitä että tatuoinnilla on jokin henkilökohtainen merkitys. Tämä teksti tarkoittaa vapaasti suomennettuna "Opin ymmärtämään itseäni vasta kun tuhosin itseni" ja minulle se tarkoittaa nimenomaan tätä masennuksesta - ja syömishäiriöstä toipumista. Linnut taas kuvaavat mulle vapautta sairauteni pahimmasta vaiheesta. Väitän, että viisi vuotta sitten ennen sairastumistani olin hyvin erilainen ihminen, kuin mitä nyt olen. Olin hyvin epävarma itsestäni, enkä oikein tiennyt kuka olen. Mua kiusattiin koulussa ja mun silloinen poikaystävä kohteli mua huonosti, en osannut puolustaa itseäni. Mä tuhosin itseni niin fyysisesti,- kuin psyykkisesti anoreksialla ja itsetuhoisuudella, mulla oli jo päivämäärä tiedossa koska päätän elämäni. Kuitenkin, tässä mä istun ja kirjoitan teille tätä tekstiä. Vaikka sairaus on vienyt multa paljon, mä en ilman sitä varmasti vieläkään olisi oppinut itseäni näin hyvin tuntemaan. Mä oon joutunut jälleenrakentamaan itseni, ottanut askelia eteen - ja sitten taas taaksepäin. Tämä prosessi on opettanut mulle itsestäni niin paljon, tiedän olevani nyt ihmisenä paljon vahvempi. Mä luotan itseeni, enkä anna kenenkään enää kohdella mua huonosti. Tatuointi muistuttaa mua ikuisesti siitä, että mä oon vahva ja pystyn mihin tahansa, kun vaan uskon itseeni. Kaikille mielenterveysongelmista kärsiville toivon voivani olla elävä esimerkki siitä, että elämä voittaa, jos sille antaa mahdollisuuden. Voi miten monista ihanista asioista ja ihmisistä olisin jäänyt paitsi, jos itsemurhasuunnitelmani olisin toteuttanut. Mä inhoan tälläisiä "sankaruuspuheita", mutta voin kyllä silti kyllä hyvällä omalla tunnolla sanoa olevani tosi ylpeä siitä miten pitkälle olen päässyt. Matka on vielä pitkä, mutta kuljen pitsisiivin kohti unelmia. Onko teillä tatuointeja tai haluaisitteko joskus sellaisen ottaa?

13 kommenttia:

  1. saispa täälläkin päin tatuointeja noin halvalla D: varmasti olis tollasen hinta ollut täällä ainakin lähempänä 100€

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä asun Seinäjoella ja sielläkin olisi kyllä saanut tuosta maksaa ainakin tupla hinnan. Tuo Kokkolan liike on kyllä kiva paikka, kauniita ja todellakin ammattilaisen tekemiä, mutta erittäin kohtuulliseen hintaan! :)

      Poista
  2. Hieno tatuointi ja tosi hyvä ja koskettava teksti! :) Mulla on ollu suunnitelmissa jo yli vuoden yks tietty pieni kuva käydä tatuoimassa nilkkaan mutten uskalla vieläkään. Pelkään varsinki äitin mielipidettä vaikka kaikki jotka mun suunnitelmasta on kuullu on siitä myös pitäny (tai ainakin sanoneet pitävänsä).
    Ja kyllä sää mun mielestä oot sankaruuspuheesi ansainnut, upean työn tehneenä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, kauniisti sanottu! :) <3 Rohkeasti vaan tatskaa hankkimaan jos sellaisen todella haluaa, ei sitä kipua ainakaan kannata pitää mun mielestä esteenä. :)

      Poista
  3. Ite otin pari viikkoa sitten ekan tatsan ja siittä blogiin eilen laitoin postausta. AIjon vielä hankkia tatuointeja, ensin pitää kerätä vain rahaa ja olla sata varma asiasta. Ite haluaisin tatuoinnin myös ranteeseen mutta ravintola-alalla se voi olla este työllistymiseen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että sait ekan tatuointisi! :) Joo on kyllä harmi kun jotkut alat eivät tatuointeja salli! :/

      Poista
  4. Kyllä saatkin olla ylpee itestäs, oot tänne asti selvinny, se on hatun noston arvoista :) Oon tykänny sun kaikista tatuoinneista ja tämä uusin on myös tosi hieno! :) rakastan tauointeja joilla on jokin merkitys, tai jossa lukee jotain joka muistuttaa itseä jostakin. Ja tuo teksti sulla kertoo paljon, se on koskettava ja tykkään siitä paljon! :) Mulla itellä on tatuointi käsivarressa, siinä on ruusuja, joiden keskellä on sydän, jossa on halkeama, siinä on myös nauha jossa lukee "life - don't give up". Se muistuttaa mua siitä että vaikka joskus masennus-mörkö meinaa ottaa vallan ja elämä tuntuu vaikealta, kaikesta selvitään kun vaikeimmasta on jo selvitty :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Voi sun tatuointi kuulostaa tosi kauniilta!

      Poista
  5. Aivan ihana tatuointi hienolla merkityksellä! Ite oon samoilla linjoilla, että tatuointia ei pidä ottaa hetken mielijohteesta ja on hyvä jos sillä on jokin syvempikin merkitys - ainakin itseni kohdalla jokaisella tatuoinnilla tulee olemaan muukin merkitys kuin sen kauneus.

    Mulla on monia, monia, MONIA ideoita tuleviin tatuointeihini ja kunhan marraskuussa vihdoin täytän 18, juoksen oikopäätä varaamaan ajan tatuointia varten. Moni mun tatuointi tulee ''käsittelemään'' - jos niin voi sanoa - musiikkia, koska se on yksi mun elämäni suurimmista ja ehdottomasti tärkeimmistä asioista. Lisäksi tulee olemaan edesmennelle rakkaalle vaarilleni ja lista jatkuu...

    VastaaPoista
  6. Hieno tatuointi. Englanninkieliset latteudet ovat yleensä kyllästyttäviä, mutta tämä on sentään lyhyt ja ytimekäs. Jäin miettimään, olisiko kieliopillisesti oikein, jos siinä lukisi "had destroyed". Olisiko ollut liian tuskallista ottaa sama teksti suomeksi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos kielioppia aletaan oikein tarkasti pohtimaan niin voisihan tuon saman kirjoittaa tosi monella tavalla, mutta olen törmännyt tähän lauseeseen monessa paikassa ja kaikkialla se on kirjoitettu näin, joten siksi se on tässä muodossa. Kuten sanottu, se on lyhyt ja ytimekäs. :) Mä en henkilökohtaisesti tykkää ollenkaan suomenkielestä tatuoinneissa, joten ehdottomasti halusin englanniksi tämän. :)

      Poista
    2. kyllä se olisi oikein (had destroyed = olin tuhonnut , destroyed = tuhosin)

      Poista

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan