Unelma Itsestä-tavoitteita

Heippa! Niinkuin hiljaisuudesta täällä blogin puolella voi päätellä, mun syksy on startannut tosi vauhdikkaasti! Töissä riittää kiirettä ja illat menee koulujuttujen parissa. Tämän lisäksi on sitten vielä sata muuta velvollisuutta hoidettavana, joten viimeiset pari viikkoa olen vain sännännyt paikasta toiseen. Mä olen tosi tyytyväinen elämääni tällä hetkellä ja niin iloinen siitä, että mulla riittää energiaa jaksaa arjessa, mutta välillä olisi hyvä pysähtyä ja ottaa aikaa itselleen. Maanantaina alkaa neljän kuukauden mittainen Unelma Itsestä-nettivalmennus, johon lähdin mukaan juuri siksi, että mulla olisi joku mukava projekti, joka hyvällä tavalla pakottaa mut pysähtymään ja kuuntelemaan miltä musta tänään tuntuu. 
"Saavuta tavoitteesi liikunnan, ravinnon ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnnin suhteen. Unelma Itsestä-valmennusohjelma valmentaa sinut elämään täyttä elämää. Valmennusohjelma on ainutlaatuinen Suomessa ja siinä otetaan huomioon yksilö sekä yksilön hyvinvointi jatkumona ja kokonaisvaltaisena pohjana elämälle. Hyvinvointi on meidän jokaisen luonnollinen olotila. Valmennusohjelmassa keskitytään löytämään ne keinot, joilla saa liikkumisesta intohimon, syömisestä terveellisen elämäntavan ja rohkeuden toteuttaa omia unelmia sekä loistaa omassa elämässä. Teemme sinun unelmasi mahdolliseksi. Lähde*.
Syömishäiriötaustani takia mun suhde syömiseen, liikuntaan ja omaan kroppaani on edelleen tosi monimutkainen. Vaikkei anoreksia ole enää pitkään aikaan varsinaisesti oireillut, tunnen edelleen tarvetta kontrolloida syömistä ja liikuntaa epäterveellisin keinoin. Syön tai en syö, liikun pakonomaisesti tai en ollenkaan. Se kultainen keskitie on ihan hukassa, kaikki on aina niin äärimmäistä. Olen toipumisessani edistynyt hienosti, mutta paljon on vielä opeteltavaa ja tästä valmennuksesta toivon saavani siihen lisää työkaluja ja ammattilaisen tukea. Toivon saavani liikunnan ja syömisen tasapainoon sekä sen myötä oppia pitämään parempaa huolta itsestäni niin henkisesti kuin fyysisesti. Tahdon oppia tuntemaan itseni paremmin ja rakastamaan minua sellaisena kuin olen. Kun perusasiat ovat kunnossa voin rohkeasti lähteä tavoittelemaan unelmiani. Tarkoituksenani on valmennuksen edetessä kertoa teille minkälaisia tunteita se herättää ja kuinka olen edistynyt tavoitteissani. 
Unelma Itsestä-valmennuksen tavoitteeni:
1. Haluan oppia terveellisen elämäntavan, joka tukee myös psyykkistä hyvinvointiani. Ihminen on kokonaisuus ja jotta voimme kokonaisvaltaisesti hyvin, täytyy eri osa-alueiden olla kunnossa. Haluan oppia sellaisen terveellisen elämäntavan, joka kulkee mukanani loppu elämäni ja joka auttaa minua myös kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä johtuvien sairausjaksojen yli. 
2. Suhteeni liikuntaan ja ruokaan terveemmäksi, tunnesyöminen (syömättömyys) hallintaan. Tunteet hallitsevat syömistä ja liikuntaani, kuten varmasti monella muullakin. Kun on paha olo itseään on kiva lohduttaa ruualla tai jos on hyvä fiilis itsensä voi palkita herkuilla. Mun ongelma on se, että käsittelen negatiivisia tunteita sillä, etten syö mitään ja liikun liikaa, mistä sitten lopulta seuraa vaan lisää henkistä ja fyysistä pahaa oloa. Haluan oppia syömään ja liikkumaan säännöllisesti, vähemmän tunteella ja enemmän järjellä ajateltuna. 
3. Haluan oppia rentoutumaan ja elämään hetkessä. Mun arki on hyvin kiireistä ja mun on tosi vaikeaa istua paikalleni ja rentoutua. Mulla on jatkuvasti sellainen tunne, että kokoajan täytyy saada jotain näkyvää aikaiseksi enkä siksi osaa levätä hyvällä omatunnolla. Olen tosi kova stressaamaan ja miettimään asioita etukäteen, joten haluaisin neuvoja siihen, kuinka elää hetkessä. Toivon että oppisin vielä paremmin hallitsemaan ajankäyttöäni, jotta mulle jäisi enemmän aikaa itselleni.
4. Tahdon olla itsevarmempi ja rakastaa itseäni enemmän. Etenkin me naiset tunnumme takertuvan niihin huonoihin puoliin joita meistä jokaisesta löytyy, sen sijaan että keskittyisimme asioihin joissa olemme hyviä. Myös minä haluaisin olla itsevarmempi, keskittyä vahvuuksiini ja oppia rakastamaan itseäni enemmän. 
5. Haluan olla paras mahdollinen versio itsestäni ja mennä kohti unelmiani! "Aloita unelmoiminen viimeistään tänään. Kaikki on mahdollista hänelle, joka unelmoi, uskoo ja on valmis tekemään työtä itsensä kanssa. Sinä olet täällä voimassa hyvin ja saat nauttia elämästäsi parhaana itsenäsi." -Unelma Itsestä-työkirja
Kiinnostuitko? Vielä ehdit lähteä mukaan valmennukseen ja koodilla "ihanrouvana" saat -10% kaikista Unelma Itsestä-tuotteista kuten valmennuksista, työkirjasta tai vaikka inspiroivista Voimakorteista! Jos sulla ei ole aikaa tai rahaa itse valmennukseen, mutta aihe kiinnostaa niin suosittelen ostamaan tuon Unelma Itsestä-työkirjan, sillä jo sen avulla voit saada apua ja vinkkejä hyvinvointiin liittyviin asioihin! Tuossa kirjassa on tosi kiinnostavia juttuja enkä millään malttaisi odottaa maanantaihin että pääsen sitä täyttämään, hahah. Sain blogiyhteistyönä kuvassa näkyvän Unelma Vuosi-kirjan sekä Voimakortit, ne inspiroivat kiinnittämään huomiota omaan hyvinvointiin elämän eri osa-alueilla sekä kannustavat unelmoimaan. Nuo kortit ovat niin kauniita, että ajattelin askarrella niistä makkarin seinälle jonkinlaisen kollaasin. Niistä saa voimaa ja ne muistuttavat siitä, mikä elämässä on tärkeää. Energistä viikonloppua! :) 

2 kommenttia:

  1. Mistä noita työkirjoja voi ostaa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä linkki! :) http://tuulikaunisluonto.fi/unelma-itsesta-tyokirja/

      Poista