Tänään olen onnellinen

Heippa! Mulla on ollut tänään tosi hyvä fiilis ja toivon sen näkyvän myös näistä ystäväni ottamista kuvista. Vietän Unelma Itsestä-valmennuksen seitsemättä viikkoa ja halusin tulla kertomaan kuinka unelma itseni rakennus etenee! No sanotaanko, että alku oli hankala. Aloitin valmennuksen ja muutenkin koko syksyn ihan sata lasissa minkä seurauksena sain kaksi viikkoa sairaslomaa uupumukseen, sillä en nukkunut enää juuri ollenkaan. Vaikka tiedän, että pystyn sairaudestani huolimatta samoihin asioihin kuin muutkin, täytyisi mun silti koittaa muistaa kuunnella itseäni ja jaksamistani. No, mä en sitä tehnyt, vaan suoritin arkea täysillä ja lopulta uuvuin, mutta ehkä osittain tämän valmennuksenkin ansiosta, pystyn näkemään tässä myös paljon positiivista. Loppujen lopuksi osasin kuitenkin pysähtyä ja pyytää apua, joten tämäkin vastoinkäyminen opetti minulle paljon itsestäni ja ennenkaikkea muistutti siitä, ettei hyvinvointia voi saavuttaa itseään piiskaamalla ja väkisin muutokseen pakottamalla. 

Sain uudet lääkkeet joiden ansiosta olen saanut nukuttua paremmin ja sen myötä mieli on jo huomattavasti virkeämpi.  Olin unettomuuden takia tosi masentunut ja syömishäiriön kanssa otettiin pohjakosketuksia, mutta Unelma Itsestä-valmennuksen myötä olen pystynyt antamaan itselleni luvan syödä normaalisti ja vaikka on ahdistanut, olen pärjännyt sen kanssa ihan hyvin. Univelkaa on edelleen ihan kiitettävästi, minkä takia väsyttää edelleen, mutta tällä hetkellä olen kuitenkin luottavaisin mielin kun huomaan että asiat pikkuhiljaa järjestyy. Ensi viikolla palaan takaisin töihin ja kouluun, mutta vähän maltillisempaan tahtiin. 

Nyt kun mieliala on parempi, pystyn näkemään itseni taas paljon positiivisemmassa valossa. Oma kroppa ei entiseen tapaan ahdista, vaan hyvillä mielin laitan nämä kuvat tähän postaukseen. Tässä minä olen, oma itseni, kaikkine hyvine ja huonoine puolineni. Tämä kroppa on jaksanut, vaikka olen sitä vuosien varrella yrittänyt rikkoa ja siihen purkanut pahaa oloani. Se on uskollisesti pysynyt mukana ja siksi siitä tulee pitää huolta terveellisellä ravinnolla, liikunnalla ja riittävällä levolla. Mä oon aloittanut taas joogan ja sen avulla olen löytänyt kadoksissa olleen liikunnan ilon ja hyvän olon sisälläni. Anyway, tämä asu vähän erilaisina variaatioina on näkynyt viime aikoina mun päällä päivittäin, sillä olen rakastunut erilaisiin huiveihin, printteihin ja löysiin villatakkeihin.  Hiukset rennolle nutturalle ja mun arkilook on valmis! 

Tämä blogiyhteistyönä saamani Daniel Wellingtonin rannekello on ollut ranteessani päivittäin siitä asti kun sen sain, se vaan on niin tyylikäs! 15.10 saakka saat koodilla "kristiina" 15% alennusta ostoksistasi Daniel Wellingtonin virallisilla nettisivuilla, joten vielä ehdit hankkia kellon itsellesi tai vaikka lahjaksi alennettuun hintaan! Kivaa keskiviikkoiltaa tyypit! 

14 kommenttia:

  1. ehdottomasti näistä kuvista näkyy, siis uskomatonta, katsoin ekana kuvat ja aloni sitten vasta lukea, niin ajattelin jo ennen kuin luin tekstiä, että näytätpä sille, että uskot asioiden järjestymiseen ja jaksat ajatella tulevaa positiivisesti! viime aikoina on tuntunut todella ahdistavalta lukea noita ruokajuttuja täältä, ja pidin taukoa etten lukisi, laukaisi vain jäätäviä syömishäiriöajatuspyörteitä, mutta tänään taas vain jotenkin automaattisesti tulin lukemaan ja ihan mahtavaa että tulin! :)

    (vaikka jaat iloineen ja suruineen omaa elämääsi, tarinaasi, niin jotenkin tuo sun kasivssyönti juttu tuntuu jotenkni tosi pakottavalta, sanon vaan, koska en varmasti ole ainoa, vaikka asia kuuluukin sinun elämääsi, on sinulla niin paljon lukijoita, jotka lukevat tätä mielenterveysongelmista selviävän blogina ja tällaiset aiheet tuntuvat vaan todella ahdistavilta. vaikka bloggaaja voisi tähän sanoa että minun blogi, minä päätän mitä haluan jakaa, ja lopulta "kirjoitan tätä vain itselleni" "kaikkia ei voi miellyttää" tms, mutta toivon että silti otat tämänkin huomioon, miten ikinä sinun blogisi onkaan... )


    kuitenkni siis suuri kiitos tästä postauksesta, ihan mahtava, ja niin kaunis olet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kauniista sanoistasi, kiva jos hyvä oloni välittyi sinullekin! Kiinnostava tuo sinun näkökulmasi kasvissyönnistäni, itse kun olen ajatellut asiaa ihan eri kantilta ja nähnyt sen nimenomaan positiivisena asiana myös lukijoitteni kannalta. :)

      Mä oon ollut jo tosi kauan ennen syömishäiriöön sairastumistani kiinnostunut kasvisruokavaliosta ja nyt elämän tilanteeni tuntuu sellaiselta, että koin hyväksi ajatukseksi sitä lähteä toteuttamaan lihattoman lokakuun myötä. Mulla on tästä päätöksestä asti mennyt sh.n kanssa paljon paremmin, kun mun ei tarvitse enää pakolla syödä sellaista ruokaa (lihaa) joka mua ahdistaa ja mikä tuntuu minusta eettisesti väärältä. Olen innostunut kasviruokaa kokkaamaan ja syön sitä ravitsemusterapeutin tekemän ateriasuunnitelman mukaisesti. Mulla on hyvä fiilis enkä koe nyt tarvetta jättää syömättä / oksentaa. Eli kun mulla menee nyt uuden ruokavalioni myötä paremmin, mun ei tarvitse kirjoittaa syömishäiriöajatuksistani blogiin, eli silloin sun tai muiden ei tarvitse ahdistua mun teksteistä. :) Haluan jakaa kasvisruokareseptejä ja muita aiheeseen liittyviä asioita blogiini, eikös ne ole kuitenkin paljon parempi vaihtoehto kuin ahdistavat syömishäiriötekstit? Moni on myös nimenomaan toivonut asiaan liittyviä tekstejä ja niitä reseptejä. En myöskään mielestäni painosta ketään muuttamaan ruokavaliotaan mihinkään suuntaan. :)

      Mutta kiitos kommentista ja mukavaa syksyä sinulle! <3

      Poista
  2. Mäkin tykkäsin näistä kuvista ja sun asusta tosi paljon! Ja kyllä positiivinen vire ja ajattelutapa näkyy myös ulospäin, todella hyväntuulisia otoksia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että ihanaa kuulla, kiitos paljon! :)

      Poista
  3. Ihana kuulla, että valmennus on toiminut! Jotenkin näistä postauksista huokuu onnellisuus ja se on positiivista huomata! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo toi valmennus on ollut mulle ihan huippujuttu, kiitos paljon! :)

      Poista
  4. Tosi mukava lukea, että olet alkanut kuunnella omaa jaksamistasi enemmän valmennuksen myötä. Asukuvat ovat ihania!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hirmuisesti, joo valmennuksesta on ollut mulle kyllä tosi paljon apua! :)

      Poista
  5. Ihana lukea näin positiivisia kuulumisia!

    Tsempit <3

    VastaaPoista