Random facts about me

19 marraskuuta 2015

Heippa! Tuli mieleeni kertoa teille kaksikymmentä enemmän tai vähemmän merkittävää faktaa itsestäni, jotta uudetkin lukijat oppisivat minut paremmin tuntemaan ja uskoisin, että tässä tulee vanhemmillekin seuraajille paljon uusia juttuja! Pystytkö samaistumaan näistä johonkin? Kivaa tostai-iltaa! 

1. Sain koulua varten lääkärintodistuksen diagnooseistani ja vähän itsekin yllätyin niiden määrästä. Epätyypillinen laihuushäiriö, tarkemmin määrittämätön kaksisuuntainen mielialahäiriö, ahdistuneisuushäiriö, pakko-oireet ja lista vain jatkuu... Tuntuu aina niin jännältä saada tuollainen luettelo käteen, sillä vaikka sairauteni tiedostan eivät ne kuitenkaan sillä tavalla ole arjessa jatkuvasti mielessä. 

2. Olen kahden kesken tai tutussa porukassa tosi sosiaalinen ja puhelias, mutten viihdy lainkaan isommassa sakissa tai ylipäätään tilaisuuksissa jossa on paljon ihmisiä. Silloin vetäydyn taka-alalle kuuntelemaan ja mua alkaa ujostuttaa, jos mut näkee tälläisessä tilanteessa eikä mua tunne niin musta saa helposti tosi epäsosiaalisen ja ehkä jopa tylyn vaikutelman, vaikka en oikeasti sellainen ole ollenkaan. 

3. Olen kuulemma musikaalinen, olen nuorempana soittanut kymmenen vuotta pianoa ja käynyt klassisen laulun tunneilla musiikkiopistossa. Vaikka en enää millään tunneilla käykään, musiikki on edelleen vahvasti mukana elämässäni ja haaveilen että jonain päivänä saisin tehdä biisejä.

4. Heti kun tulen kotiin lähtee farkut jalasta, kotona nimittäin hengaan aina yökkäreissä. Hiukset on löysällä nutturalla, meikit pesen pois ja piilarit vaihtuvat silmälaseihin. Inhoan ylikaiken jäykkiä ja epämukavia vaatteita, kotona täytyy saada olla rennosti. 

5. Rakastan tuoksukynttilöitä ja marraskuun alusta saakka olkkarin pöydällä on palanut suuri kynttiläpurkki, joka tuoksuu pipareilta! Harmi vaan että tuo alkaa olla lopussa, täytyy pian ostaa uusi tilalle. Suosikkejani ovat Yankee Candle seka Partylite, mutta paremman puutteessa menee halvemmatkin. Kotiin palatessa täytyy aina heti saada kynttilät palamaan!

6. Olen hirveän kova stressaamaan kaikkea, ihan mukaviakin asioita. Mulla on paljon erilaisia rutiineja arjessa ja inhoan ylikaiken sitä ettei asiat mene niinkuin olen ennalta suunnitellut. Vihaan yllätyksiä ja rakastan tylsää tavallista arkea kun päivä vaihtuu toiseen tutulla kaavalla. 

7. Ala-asteella mun nimimerkki netissä oli kissafani96 ja muistan vieläkin elävästi sen päivän kun pikkuinen Kristiina ensimmäisellä luokalla mietti mahdollisimman coolia nimeä. En ehkä onnistunut, joten mennään toistaiseksi ihan tällä omalla nimellä, hahah. 

8. Osastolla ollessani keräsin laatikkoon erilaisia siihen liittyviä esineitä, papereita ja kuvia, jotta myöhemmin voisin  sen avaamalla muistoissani palata siellä vietettyihin päiviin. Laatikko on edelleen tallessa ja kun on hankalaa avaan sen ja muistan, kuinka paljon olen mennyt eteenpäin. 

9. Rakastan korkokenkiä ja käytän niitä aina kun mahdollista, sillä ne tuovat mulle itsevarman olon.

10. Mitkään psykiatrin tapaamiset, musteläiskätestit tai terapiat ei mua hetkauta enää ollenkaan kun olen niihin jo niin tottunut, mutta heti kun kyse on fyysisestä terveydestä esim. verikokeista niin olen aivan kauhuissani.

11. Hernekeitto on hirveintä mitä tiedän, jo se haju on niin oksettava eikä ulkonäössäkään ole kehumista.

12. Jos jatketaan ruokalinjalla niin koen, että kasvissyönnin aloittaminen on ollut tosi tärkeässä roolissa mun matkalla kohti syömishäiriövapaata elämää. 

13. Anoreksian ollessa pahimmillaan jumppasin niin paljon virheellisissä asennoissa, että siitä jäi ilmeisesti pysyvä vika mun polviin ja niskaan. Ne kipeytyvät jo pienessä rasituksessa enkä sen takia pysty enää juoksemaan tai tekemään esim. tavallisia istumaannousuja. Toivottavasti voin olla jollekin varoittavana esimerkkinä siitä, ettei siihen leikkiin kannata lähteä mukaan.

14. Olen uskovaisen kodin lapsi ja vaikka en itse ole seurakunnan toiminnassa mukana ja asioista ajattelen muutenkin hyvin avarakatseisesti, monesta asiasta vanhempieni kanssa olen kuitenkin samaa mieltä. Lapsena opittu iltarukous tulee edelleen luettua, sillä tuntuu turvalliselta ajatella ettei kaikki ole yksin mun harteilla.

15. Hottikset tv-sarjan startattua haukuin sen aivan pystyyn, kuka katsoo tuollaista tekemällä tehtyä kuraa? Noh minä nykyään, ihanaa hömppää! :-D


16. Olen aina halunnut kirjoittaa kirjan ja aion tämän haaveen jossain vaiheessa elämääni toteuttaa.

17. Haaveilen tulevaisuudessa onnellisesta tavallisesta arjesta. Toni, koira, omakotitalo ja kaksi lasta, sekä tietysti työ jota rakastan.

18. Itken todella helposti oli kyse sitten iloista tai surusta, vaikka kuinka yritän niin en pysty sitä kauaa pidättelemään. Jos mä näen kun toinen itkee niin minäkin alan itkemään koska mun tulee toisen puolesta niin paha mieli. Muutenkin täytän erityisherkkyyden kriteerit monella tapaa.

19. Olen käynyt ensiapukurssin ja valitettavasti myös joutunut hätäpuhelun soittamaan.

20. Rakastan ysärimusiikkia! Kesällä Seinäjoen Vauhtiajoissa esiintyi E-Type ja se oli ehdottomasti elämäni paras keikka.

Pystyitkö samaistumaan näistä johonkin?

----------------------------------------------------

FOLLOW ME ON SOCIAL MEDIA
Instagram: kristiina_laakso
Youtube: Kristiina Laakso

14 kommenttia:

  1. Minkä takia olet soittanut hätäpuhelun? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on sen verran henkilökohtainen juttu, etten siitä voi valitettavasti blogissa sen enempää mainita. :(

      Poista
  2. Tarkoitatko tuolla uskovaisesta perheestä jutullasi, että uskot jumalaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näihin on aina vähän vaikeaa vastata koska jo sana "uskominen" tai "jumala" tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Mutta kyllä jollain tavalla uskon. :)

      Poista
  3. Olisi kiva kuulla, mitä muita diagnooseja sinulla vielä on tai on ollut aikaisemmin noiden yllämainittujen lisäksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katsotaan jos niistä joskus kirjoittaisin enemmän! :)

      Poista
  4. Ihanaa, Hottikset on niin parasta hömppää :D Harmi, että se jo loppuu kohta! :( Mutta juu, kissafani-nimimerkit kuulostaa vähintään yhtä cooleilta kun miunkin nimimerkit ja miekään en viihdy yhtään farkuissa kotona! Ennen hengasin aina farkut jalassa kotonakin ja olisin varmaan voinut nukkuakin ne jalassa, mutta nykyään ei nappaa yhtään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah no niin on, oikein sellainen aivot narikkaan ohjelma! :-D Farkut on kyllä todellakin tarkoitettu vain ulkokäyttöön! ;)

      Poista
  5. 3,5,14, 16 ja 18, pystyn todella hyvin samaistumaan! Mä rakastan tuoksukynttilöitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuoksukynttilät on kyllä parhautta, kiva kuulla että pystyit joihinkin kohtiin samaistumaan! :)

      Poista
  6. Kiva ja mielenkiintoinen postaus, uusia asioita tosiaan tuli myös tällaiselle pitkäaikaiselle blogisi lukijalle :) Itse pystyn samaistumaan musikaalisuuskohtaan (soitin tosin vain 6 vuotta, koska lopetin D-tutkinnon jälkeen) ja kohtaan 13, valitettavasti :/ Hyvää viikonloppua! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava kuulla että tuli uusia asioita minusta, vaikka blogiani ilmeisesti olet lukenut jo pidempään! :) Musiikki on kyllä ihana harrastus!

      Poista
  7. Tosi mielenkiintonen postaus, tykkäsin kyllä paljon ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi ihanaa kuulla että tykkästi! Kivaa lauantai-iltaa! :)

      Poista

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan