Uutta suuntaa etsimässä

01 joulukuuta 2015

Heippa! Sain vihdoinkin tietokoneeni takaisin huollosta, niin ihanaa kun tämä toimii taas! Bloggaamisesta on tästä syystä ollut pakko pitää pieni breikki ja voin sanoa, että se tuli kyllä juuri sopivaan kohtaan. 

Mä olen kirjoittanut tätä blogia kohta kolme vuotta ja se on pitänyt sisällään jos jonkinlaisia vaiheita. Vaikka en blogiani alunperin sitä varten perustanutkaan, on täällä ollut vuosien varrella paljon esillä syömishäiriö ja muut mt-ongelmani. Viime aikoina mua on alkanut tosi paljon häiritsemään se, että täällä pyörii edelleen nuo sairauteni vaikeimmista hetkistä kertovat postaukset, vaikka ne eivät ole olleet ajankohtaisia enää pitkään aikaan. Toki hankalia vaiheita on ajoittain edelleen, niinkuin ihan kaikkien elämässä, mutta ei mitään siihen verrattuna kuin mitä ne ovat joskus olleet. Siksi poistin rajulla kädellä kyseisiä postauksia, ihan vaan väärinkäsitystenkin välttämiseksi. Olen kasvanut ihmisenä tosi paljon ja monesta asiasta olen nykyään ihan erimieltä kuin mitä joskus silloin 16-vuotiaana. Haluan kääntää uuden lehden elämässäni, ja tuntuu ettei se onnistu niin kauan kuin nuo postaukset kummittelevat täällä. Harkitsin pitkään ihan kokonaan uuden blogin perustamista, mutta koen kuitenkin järkevämmäksi jatkaa täällä, vaikkakin ulkoasu ja sisältö tulevat muuttumaan.


Mielestäni muutos on luonnollista ja välillä tarpeen, vaikka ymmärrän että joitakin lukijoita voi harmittaa jos se ei menekään haluttuun suuntaan. MUTTA älkää ymmärtäkö väärin, sillä rakkauteni bloggaamista kohtaan ei ole kadonnut minnekään, päinvastoin pursuan uusia ideoita ja olen tosi innostunut siitä, että pitkän harkinnan jälkeen pääsisin tekemään blogistani sellaisen, että haluaisin tämän parissa jatkaa ainakin toiset kolme vuotta ja toivottavasti vielä paljon pidempään! 

Blogini on ollut viimeisen vuoden aikana melkoinen sillisalaatti ja tämän uudistuksen tarkoituksena onkin löytää blogilleni sellainen selkeämpi aihepiiri. Se helpottaisi etenkin itseäni, mutta toivottavasti teitäkin, sillä eikö kuitenkin ole kiva kun suurinpiirtein tietää minkä tyyppisiä postauksia odottaa? Tätä minulle sopivaa genreä etsiessäni olen kokeillut täällä vähän kaikenlaista ja nyt mulla on mielessäni selkeä visio siitä, mistä haluan jatkossa kirjoittaa ja mistä en. 

Vaikka olenkin jonkinverran muuttunut tässä vuosien mittaan, niin pääasiassa blogini sisällössä on aina ollut kyse siitä, mitä puolta itsestäni tahdon tuoda esille. Kaikki jotka mut oikeasti tuntee, tietää että mulla on aina monta projektia meneillään ja paljon erilaisia harrastuksia; musiikki, käsityöt, sisustaminen, muoti, liikunta jne. Aina vähän fiiliksen ja elämäntilanteen mukaan toiset niistä ovat enemmän esillä kuin toiset, niin arjessani kuin täällä blogissani. Kun blogini aihepiiri muuttuu, kyse ei siis suinkaan ole siitä että aloittaisin jatkuvasti uusia harrastuksia ja kiinnostuksen kohteeni yhtäkkiä muuttuisivat päinvastaisiksi. Mä vaan tykkään monenlaisista asioista ja välillä haluan tuoda esille enemmän niistä toisia. Asiat eivät myöskään ole niin mustavalkoisia: Tykkään kalliista merkkivaatteista, mutta käyn myös mielelläni kirpparilla jne. Erilaiset asiat eivät sulje toisiaan pois, vaikka niin sitä helposti ajattelee. Tässäkin muutoksessa on kyse siitä, että haluan blogissani jättää jotkut asiat vähän vähemmälle huomiolle ja tuoda esiin sellaisia, jotka tällä hetkellä ovat elämässäni ajankohtaisia. Toivottavasti edes joku sai ajatuksestani kiinni! :)

Vaihdoin hiljattain blogini bannerin ja ulkoasun suloisen vaaleanpunaiseksi ja tämä naisellinen linja on se mitä tahdon blogiltani tulevaisuudessakin. Övereimmät söpöilyt saavat kuitenkin jäädä ja tilalle tulla pikkuisen hillitympää tyyliä, niinkuin sisustuksessa ja pukeutumisessanikin. Sairauteni vatvominen ja sellainen negatiivisuus saa myöskin jäädä historiaan, sillä huomaan sen vain upottavan ajatukseni synkkiin vesiin. Toivon, että blogini olisi niin minulle itselleni kuin teillekin sellainen arjen pakopaikka, josta löytyy kauniita kuvia ja inspiraatiota pukeutumiseen, sisustukseen ja DIY-projekteihin. Mä olen viime aikoina innostunut laittamaan meidän asuntoa ihan uuteen uskoon, joten sisustusteema tulee täällä jatkossa varmasti näkymään. Olenhan kuitenkin jo vuoden ollut sisustusliikkeessä "töissä" ja aina muutenkin kodin kunnostusta rakastanut. Vaikka en sairauksistani enää samalla tavalla avaudu, kerron kuitenkin kuulumisia ja ajatuksiani jotta pysytte kärryillä siitä missä mennään. Liikunta ja ruokavalio jäävät myös taka-alalle, sillä koen ettei mulla ole tuohon kategoriaan enää paljoakaan annettavaa. Toki saatan jonkun reseptin tänne jakaa, mutta pääasiassa keskityn muihin asioihin. 

Varmasti jäi paljon tärkeitä asioita sanomatta, joten kysykää rohkeasti, jos jokin jäi mietityttämään. Toivottavasti näette muutoksessa myös positiivisia puolia ja jaksatte jäädä odottelemaan millaiseksi uudistunut blogi tulee pikkuhiljaa muotoutumaan. Tämä vaan ei ole mikään yhden illan projekti vaan menee hetki, että saan uusia postauksia kirjoitettua poistettujen tilalle. Ulkoasuun teen myös joitakin muutoksia, älkää ihmetelkö jos se näyttää hetken keskeneräiseltä. Pikimmiten kuitenkin jatkan bloggaamista totuttuun tahtiin. Kiitos kaikille teille, jotka olette blogiani vuosien varrella lukeneet, toivottavasti ette katoa mihinkään! 

----------------------------------------------------

FOLLOW ME ON SOCIAL MEDIA
Instagram: kristiina_laakso

8 kommenttia:

  1. tää on niin taas tällanen "vaihdan lilyyn vaihdan takaisin" venkslaus... ekana sanot että sillisalaatti ei toimi ja sitten että erilaiset asiat ei sulje toisiaan pois...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ja kiitos kommentista. Kuten sanottu, tämä viimeinen puoli vuotta on ollut blogin suhteen sellaista oman bloggaustyylin etsimistä noiden mt-juttujen tilalle. Kaikki muutokset eivät välttämättä ole teidän kaikkien mieleen, mutta tässä kohtaa ne ovat välttämättömiä, mikäli haluan bloggaamista vielä jatkaa ja minä haluan! :) Olen pahoillani siitä, että blogini seuraaminen on ollut haastavaa näiden muutoksien keskellä ja että se harmitta sinua. Tarkoituksena onkin nyt tehdä kerralla sellaisia muutoksia, ettei niitä tarvitsisi enää tehdä,

      Tuolla kirjoittamallani kohdalla en tarkoittanut ihan tuota. :) Kyllä olen sitä mieltä, että sillisalaatti ja aivan postauaiheet laidasta laitaan eivät toimi. Tuolla erilaiset asiat eivät sulje toisiaan pois-jutulla tarkoitin nimenomaan sitä, että vaikka nuo erilaiset postausaiheet ovat joistakin lukijoista saattaneet tuntua tuulesta temmatuilta niin olen kuitenkin niistä eri asioista aidosti kiinnostunut eikä erilaiset kiinnostuksen kohteet sulje toisiaan pois. Eli tarkoitin tuolla että ihminen voi olla kiinnostunut hyvin monenlaisista asioista, kuten minä, mutta en silti enää halua ihan näitä kaikkia harrastuksiani tänne jakaa, jotta blogissa olisi joku selkeämpi linja. Toivottavasti tämä selkeytti vähän! :)

      Ihanaa joulunodotusta!

      Poista
  2. Itse aloin seuraamaan sun blogia nimenomaan mt-ongelmien takia (ehkä osittain vertaistuen saamiseksi). Mutta vaikka et niistä enää kirjottaisikaan niin luen sun blogias tosi mielelläni silti! Musta on mahtavaa nähdä, että pohjalta voi oikeesti nousta ja että itelleen voi saada oikeesti ihanan elämän :') ja että masentunutkin voi vielä joskus kiinnostua ja innostua eri asioista. Se antaa ainakin mulle ihan hirveesti toivoa!
    Lisäks sun postaukset on aina tosi huolella tehtyjä, asiarikkaita ja muutenkin kiinnostavia, niitä on aina kiva lukea :)

    Oot aivan ihanan oloinen ihminen, tsemppiä jatkoon ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kauniista sanoistasi, ihanasti sanottu! <3 Mä tiedän että tosi moni on lukenut mun blogia juuri noiden mt-juttujen ja vertaistuen takia ja mua harmittaa kovasti ettei näiden muutosten jälkeen kaikki välttämättä enää jaksa lukea blogiani jossa ne asiat eivät ole enää päällimmäisinä. Mä oon pohtinut tätä asiaa tosi paljon, mutta tullut siihen tulokseen että tämä on paras ratkaisu jo ihan mun oman terveyden ja tulevaisuuden takia, kun kertoo itsestään niin henkilökohtaisia juttuja ei negatiivisilta seurauksilta voi välttyä ja kun ikää tulee lisää mun on pakko alkaa miettimään tarkemmin mistä kirjoitan ihan jo töidenkin takia.

      Mun elämään tulee suuria muutoksia kevällä, joten haluan kääntää uuden lehden elämässäni ja samoin täällä blogissanikin. Siksi tuntuu parhaalta ratkaisulta jättää ikävät asiat taakseen, edes täällä blogissa. Ihanaa että ymmärrät! :)

      Mukavaa joulunaikaa ja kaikkea hyvää sulle!

      Poista
    2. Itsekin aloin seuraamaan blogiasi juuri noitten mielenterveys juttujen takia aikoja sitten. Tää autto mua tajuumaan sillon, että en oo ihan kunnossa, syömishäiriötä, masennusta jne. Ja oon sitten vaan jääny tätä sun blogia seurailemaan ja mä oon itse tykänny tosi paljon siitä, että täällä on vähän laidasta laitaan postauksia. On ollu mukavaa vaihtelua ja kaikki postaukset oon lukenu. Ja se on varmaan ollu se juttu, mikä on erottanu sun blogin muista. Oon muutenkin tositosi nirso blogien suhteen, luen ihan vaan muutamaa. Tää postaus sai mut miettimään, että onko sun blogilla mulle mitään annettevaa näitten uudistusten jälkeen. Että sekottuuko tää vaan niitten kaikkien tusinablogien joukkoon. Ymmärrän sen, että tää on sulle varmasti just se oikee muutos ja sun pitää toimia niikun itsestäs hyvältä tuntuu. Ja jään itekkin seurailemaan millaseks tää muuttuu. Sun blogilla on ylipäänsä mun elämässä ollu tosi suuri merkitys, että en haluis tätä hevillä jättää. Mutta toivotaan parasta, pelätään pahinta;D

      Poista
    3. Kiitos kommentista! Vaikka karsin joitakin postausaiheita ja niitä kaikista henkilökohtaisimpia juttuja, teen kaikkeni sen eteen, että mun persoona täällä kuitenkin edelleen näkyisi! Ja kuten sanottu, vaikka vanhoja sairaudesta kertovia postauksia poistin niin en tätä aihetta aio ihan kokonaan jättää pois, koska tiedän että moni teistä lukee blogiani juuri niiden postausten takia. Teen muutoksia, mutta pidän kyllä teidän toiveet mielessäni, jotta viihtyisitte tällä jatkossakin! :)

      Poista
    4. Uusi ulkoasu on ihana!
      Joudun kuitenkin samaistumaan kyseiseen anoon, sillä ns "perus" blogit on niin nähty ja pitäisi olla erittäin spesiaali että sellainen pysyy mielenkiintoisena. Varsinkin kun esim juuri ne merkkivaatteet ei oo mitään järin inspiraationaalisen persoonallisia. :/ jatkan kuitenkin seuraamista ja katson miten käy! :)

      Poista
    5. Ihanaa kuulla että uusi ulkoasu miellyttää, tosin se on vielä hieman kesken! Toivottavasti viihdyt blogissani jatkossakin muutoksista huolimatta! :)

      Poista

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan