Be yourself

Heippa! Kiitos edelliseen postaukseen tulleista kommenteista, oli ilo huomata kuinka j-muoti herätti keskustelua! Kuten kyseisessä postauksessa kerroin, olen pitkän tauon jälkeen taas hakenut tyyliini inspiraatiota japanilaisesta gyaru-muodista ja tässä postauksessa vielä lisää aiheesta! Muutama vuosi sitten pukeuduin himegyaru-tyyliin päivittäin mutta vähitellen muutin pukeutumistani hillitymmäksi, sillä aloin olla tosi epävarma itsestäni ja pelkäsin muiden mielipiteitä erilaisesta ulkonäöstäni. Blogin kautta tuli kommentteja joissa kyseltiin olenko vähän tyhmä kun en tajua ettei täysi-ikäinen voi näyttää tuollaiselta, mikä sai mut häpeämään itseäni entistä enemmän. Lopulta lopetin gyaru-tyylin kokonaan ja myin pois kaikki siihen vähänkään viittaavat vaatteet ja asusteet. Tilalle ostin mahdollisimman tavallisia vaatteita H&M.stä, otin hiustenpidennykset, rakennekynnet ja piilolinssit pois ja lopetin kaikki siihen liittyvät harrastukseni. Yritin sulautua muiden joukkoon, sillä halusin tulla hyväksytyksi.


Blogiin alkoi tulla kommentteja joissa kerrottiin minun näyttävän paljon paremmalta "tavallisena" ja hetken musta tuntui siltä, että nyt mut hyväksytään ja tältä mun tulee näyttää. Paljon enemmän kuitenkin sain kommentteja, joissa harmiteltiin sitä miksi taivuin muiden tahtoon ja muutin tyyliäni, sillä juuri se kuulemma teki minusta kiinnostavan ja persoonallisen. En miettinyt mitä itse halusin vaan näiden kommenttien keskellä pohdin että ketä mun oikein tulisi kuunnella, miltä mun pitäisi näyttää?


Viime syksy oli mulle yhtä identiteettikriisiä ja lopulta vaan päätin olla oma itseni. Hiljalleen olen muuttanut tyyliäni tyttömäisemmäksi ja tiedättekö, tämä tuntuu taas tosi hyvältä ja omalta! Mua harmittaa ihan älyttömästi se kun menin myymään kaikki suloiset vaatteeni ja nyt olen alkanut kasaamaan uutta onee/roma-gyaru vaatekaappia. Paljon ihania vaatteita on jo matkalla luokseni, esittelen ne teille heti kun ne saapuvat perille! Oon aina ollut sellainen, että mulla pitää olla jatkuvasti päällä joku "projekti" johon voin paeta harmaata arkea ja tällä hetkellä se on tämä gyaru-muotiin palaaminen kaikkine siihen liittyvine harrastuksineen aina j-popista mangaan ja animesarjoihin. 


Eli jos tälläinen söpöily iskee niin sitä on luvassa lähiaikoina paljon, jos taas ei niin suosittelen lukemaan jotain toista blogia, en nimittäin anna enää yhdenkään anonyymikommentin pilata mun hyvää fiilistä! :) Paljon myös kyselette että miten mun poikaystävä suhtautuu tyyliini ja siihen voin todeta vain sen, että silloin kun me ekan kerran tavattiin niin näytin hyvin samalta kuin näissä tänään ottamissani kuvissa, joten hänelle on kyllä alusta asti ollut selvillä tämä tyylini. Hän ei varmaan olisi muhun pitänyt yhteyttä tuon ensitapaamisen jälkeen jos se olisi hänelle jokin ongelma, nimimerkillä pian oltu yhdessä kolme vuotta! :)


Tähän loppuun vielä uudet puhelimenkuoret jotka löysin kirpparilta, eikö olekin suloiset! Tähän kuvaan tiivistyykin hyvin tämän hetken fiilikset, toivotan teille vaaleanpunaista maanantaita! Ps. Jos haluat nähdä lisää tälläisiä kuvia niin seuraa mua Instagramissa nimellä @kristiina_laakso 

22 kommenttia:

  1. Ihanaa odotan esittelyjäsi kovasti! Ei tartte tosiaan kuunnella ketään muuta, eikä minusta myöskään pitäytyä vaan yhdeen juttuun; mulle ainakin uppoo monet tyylit, ja musta myös pitäis ravistella myyttiä että jollekin sopii tietynlainen tyyli; sellainen tyyli sopii, kun hyvälle se henkilöstä itsestään tuntuu, eikä siihen vaikuta muu kuin henkilön päänsisäinen maailma, jossa vertaa itseään muihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti, oot ihan oikeassa! Suloisia postauksia on luvassa paljon! ;)

      Poista
  2. Oho, taas tuli uusi puoli sinusta esiin :D En tienny että olet katsonut animea/lukenut mangaa, ajattelin että olet vain ollut gyary tyylinen.
    Mun mielestä on tosi kiva jos on tuollainen joku juttu, jolle omistautuu ihan kunnolla, niikuin sinulle tuo tyyli oli sillon joskus ja tulee olemaan nyt sitten. Ootan tosi paljo tähän liittyviä postauksia, koska itse aloin lukemaan sun blogia ekan kerran kun olit vielä sellainen "prinsessa" <3
    Minkälaisia animeita tykkäät katsoa/olet katsonut? Onko ne kaikki kunnon söpöstelyä vai uppoaako draama ja actionkin? Onko lempi anmimeja?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa hauskaa kuulla, itse asiassa nimenomaan ensin kiinnostuin mangasta ja animesta ja vasta sitten tuli kuvioihiin tuo j-muoti! :D Rakastan Studio Ghiblin leffoja, etenkin Totoroa ja Kissojen valtakuntaa, Tokyo Mew Mew ja Rozenmaiden on mun all time suosikit niin mangana kuin animenakin, eli kaikki tuollainen söpö! :3 Kiva kuulla että tämä mun söpö tyyli miellyttää, siinä tapauksessa tulet varmaankin tykkäämään tulevista postauksista! :)

      Poista
  3. Aivan mahtaavaa! Itse olen ollut monta vuotta identiteetti kriisissä, kun olen ajatellut muiden mielipiteitä itsestäni. N. Vuosi sitten tajusin eläväni vain itseäni varten ja jätin muiden mielipiteet pois. Itse pidän eläin kuoseista ja rokahtavasta tyylistä. Kuulin ettei minulle se sovi, koska olenhan jo kohta 24 vuotias, kahden lapsen äiti. Mitä sillä on väliä. Minä tykkään ja se on tärkeintä. Minä joudun/saan elää koko elämäni vain oman itseni kanssa ja kyllä itse päätän myös kuinka pukeudun. Olet kaunis Kristiina sekä susältä, että ulkoa ja siksi saat näyttää sen kaikille niin kuin itse haluat! Voi hyvin. 😊 💜

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Upeaa kuulla että olet nykyään oma itsesi ja ylpeä siitä, se on hirmuisen tärkeää! <3 Kiitos tosi paljon, ihanasti sanottu! Kaikkea hyvää sullekin! :)

      Poista
  4. Tiedän myös kokemuksesta, että itsensä muuttaminen muiden mukaan ei tee todellakaan hyvää! Liian monta vuotta tuli myös joskus mentyä massan mukana vain kun halusi kuulua porukkaan ja haki ns.hyväksyntää muilta. Sen jälkeen kun tajusi ettei muita pidä miellyttää, että minua ei oo pakko kattella jos rissaa, on oloni ollut huomattavasti kevyempi ja olen ollut paljon enempi sinut itseni kanssa ^_^
    P.s japsi jutut on parhautta <3 ja sulle kyl sopii söpistely tyyli ^_^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hirmuisesti! Joo muita ei tosiaankaan tarvitse miellyttää, mutta usein sen oppiminen ottaa vähän aikaa! :)

      Poista
  5. En vaan lakkaa ihailemasta sua! Oon sun ikäinen ja toivon vaan että jonain päivänä uskallan olla sellanen kun oon.

    Tsemppiä elämään! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hirmuisesti, ihanaa kuulla! Kyllä säkin vielä varmasti löydät oman tyylisi ja ajan kanssa uskallat olla oma itsesi! Tsemmpiä sullekin! <3

      Poista
  6. Ruusuprintti on parhautta! Ihanat kuoret.

    Ja Egg on ihan paras! Harmittaa kun japanissa ei löytynyt mistään, kai se on sielläkin niin tykätty että vain pitkin hampain niistä luovutaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista, joo ruusuprintit on ihania! Joo oon kanssa huomannut ettei noita lehtiä meinaa saada enää mistään :/

      Poista
  7. yläasteella en uskaltanut olla mitä halusin kun silloin kiusattiin tosi paljon, vasta kun muutin ja amis alkoi uskalsin pukeutua ja meikata miten halusin, värjätä hiukseni shokiin ja ottaa tatskoja. yläaste oli muutenkin perseestä, jos oli vähänki erilainen ni dibattiin heti pöntössä. mutta se oli pieni kaupunki, pieni koulu :/ oli helpotus muuttaa isompaan kaupunkiin jossa kaikki ei tunne kaikkia.
    mut nyt nää reilut 3 vuotta oon ollu onnellisempi ku koskaa koska voin olla mikä todela olen :)
    sä oot tajuttoman ihana, pus

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hirmuisesti! <3 Joo mulla on yläasteelta vähintäänkin yhtä hyviä muistoja! :( Ihanaa että olet nyt uuden kaupungin myötä saanut olla oma itsesi, se on tosi tärkeää! :)

      Poista
  8. Oon seurannu sua jo alkuajoista lähtien ja oon super onnellinen et oot pikku hiljaa luomassa sun omaa tyyliä ja tuomassa sitä j-muotia takasin😊 Itellä se on vielä täysin hukassa, mutta ihailen sua että osaat olla oma itsesi.❤ Odotan innolla esittelypostausta sun uusista jutuista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, kiva että olet viihtynyt blogini parissa jo niin pitkään! Kyllä se oma tyyli löytyy vielä varmasti ajan kanssa! :) Minä odotan sitä myös innolla, tuskin maltan odottaa että saan kaikki tilaamani ihanuudet käsiini hahah! :D

      Poista
  9. Ihana kun uskallat olla sitä mitä juuri itse tahdot, kukaan muu ei voi tietää eikä määritellä millainen sinä olet! ☺️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hirmuisesti, olet täysin oikeassa! :)

      Poista
  10. Oonko ainoa jolla tulee rusetteja ja timantteja hiiren perässä kun tulee tänne blogiin O:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa, ei hätää se ei ole vaarallista vaan nimenomaan lisäsin nuo koristeet tuohon hiiren perään ja ne näkyvät kaikille! :D

      Poista
  11. Wau mikä postaus! Juuri näin! :) Itsekin olen viime aikoina innostunut japanilaislähtöisestä morikei tyylistä.. Aluksi ajattelin, että mitäköhän kaikki ajattelevat, kun niin harva käyttää enää vaikkapa hameita. Mutta kun lakkasin ajattelemasta tätä, niin pakko myöntää, että olo on niin vapautunut. Elämä on niin lyhyt, on ihanaa, kun saa pukeutua juuri niin tyttömäisesti kuin haluaa! :)
    T: http://mori-girl-lifestyle.blogspot.fi/

    VastaaPoista