Irtisanouduin portaalista

02 maaliskuuta 2016

Heippa! Kuten varmaan muistatte, pääsin hetki sitten Blogipolku-portaalin tähtibloggaajaksi. Kirjoitin siitä silloin näin: 

"Mulla on teille jännittäviä uutisia, nimittäin minusta tuli tähtibloggaaja Blogipolku-portaaliin. Olen tästä tosi innoissani, sillä portaaliin pääseminen avaa varmasti uusia mahdollisuuksia ja tekee bloggaamisesta hieman "virallisempaa" mikä tuntuu hyvältä bloggaajan ammatista haaveilevalle. Portaali on ihan uusi, joten on mielenkiintoista olla mukana sen kehittämisessä. Tavoitteena on tietysti se, että te viihdytte täällä vielä entistä paremmin ja että minä bloggaajana saan portaalista tarvitsemani tuen ja lisää inspiraatiota tähän harrastukseen."


Eipä tähän mitään suurta draamaa liity, mutta asiat eivät menneet ihan niinkuin olin toivonut. En pitänyt siitä tunteesta, että käteni ovat tavallaan sidotut oman blogini suhteen, mutta en vastineeksi saa juurikaan mitään. Blogipolku mainosbannerit eivät myöskään blogini ulkoasuun sopineet mitenkään, mutta siihenkään ei luonnollisesti pystynyt vaikuttamaan, sillä ne oli pakko pitää esillä. Lopulta totesin, että tästä portaalista on mulle enemmän haittaa kuin hyötyä, joten päätin irtisanoa itseni ja jatkaa bloggaamista itsenäisesti. Toivoin, että saisin portaalista lisää inspiraatiota bloggaamiseen, mutta päinvastoin se laski kuin lehmän häntä kun ymmärsin ettei se ole yhtään sellaista kuin olisin halunnut. Enkä mä nyt tahdo tuota portaalia syyttää, vaan ehkä ongelma oli nimenomaan mun liian suuret odotukset. 

Mulle ei jäänyt mitään hampaankoloon, päinvastoin olen tyytyväinen että tätä kokeilin kun mahdollisuus siihen tarjoutui. Nyt ainakin tiedän sen, että jos joskus mulle tarjotaan paikkaa mistä tahansa portaalista niin mun kannattaa punnita tarkasti sen haitat ja hyödyt.

Mua harmittaa kovasti se, että koko tämä alkuvuosi on mennyt vähän pilalle tämän sairastelun ja koulukiireiden takia jolloin en ole pystynyt tähän blogiin hirveästi panostamaan vaikka haluaisin. Tavoitteenani on säännöllinen postausrytmi ja kivat tekstit mutta olette joutuneet tyytymään tähän epämääräiseen sähellykseen ja aiheesta toiseen pomppimiseen, jonka päälle nyt vielä tämä portaalihässäkkä. Myös tämän ostamani ulkoasun muokkaamisessa on ongelmia, joten joudun hankkimaan uuden, tosin siitä tulee hyvin samantapainen kuin tästä nykyisestä, joten ei hätää! Haluan vaan sanoa, etten itsekään ole blogiini tällä hetkellä tyytyväinen, mutta yritän työstää sitä kokoajan parempaan suuntaan. :) Minkälaisia ajatuksia nämä teissä herättää? Kivaa keskiviikkoiltaa! 

18 kommenttia:

  1. Olen itsekkin miettinyt kauan liittymistä blogipolun tähtibloggaajaksi. Mutta kun luin tämän niin taidan harkita vielä uudemman kerran.

    http://fluffylelle.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ja kiitos kommentista! Joo suosittelen miettimään asiaa tarkasti, oli kyse sitten ihan mistä tahansa portaalista! :)

      Poista
  2. Mulle tulisi varmasti sama fiilis alkuun, että käteni olisivat tavallaan sidotut oman blogini suhteen! Mä ymmärrän ainakin täysin päätöksesi :) Ps. Sulla on ihan mahtava blogi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon kommentista ja kiva että tykkäät! Joo mua alkoi ahdistaa se etten saanut päättää ihan kaikkia asioita omaan blogiini liittyen, joten uskon että tämä oli mulle oikea ratkaisu! :)

      Poista
  3. Mitä niistä siis yleensä toivotaan hyötyvän? oon miettiny ku moni liittyy erilaisiin portaaleihi ja eroaa melkee heti jos ei saa ku mainosta blogilleen niin mitä muuta moni aattelee siis saavan niistä ainakaan nopeasti? En siis pahalla kysy vaan mielenkiinnosta kun en ole oikein kässänny. :) Oon itse miettiny yhteen portaaliin liittymistä. Hyötykö toi portaali susta jotenki? Siis pakottiko ne tekeen ilmasia mainoksia vaikka vai mitä? Jossain oli ollu tällasta ja pitää kyl olla tarkkana mihin ryhtyy. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! Usein portaalit järjestävät mahdollisuuksia erilaisiin yhteistyöprojekteihin, pressitilaisuuksiin yms. Lisäksi blogi saa lisää näkyvyyttä portaalin sivuilta ja vastaavasti portaali saa lisää kävijöitä kun blogeissa on linkki tai banneri suoraan portaalin sivuille. Mutta joskus käy niin että portaali hyötyy sinusta enemmän kuin sinä portaalista tai niinkuin mun tapauksessa bloggaaja kyllästyy siihen ettei oma blogi olekaan enää kokonaan oma jolloin kannattaa miettiä onko järkevämpää blogata itsekseen vai portaalissa. Mutta kuten sanottu en tuota Blogipolkua halua mustamaalata sillä siihen ei ole syytä. Toivottavasti tämä vähän selvensi!:)

      Poista
  4. On hienoa, että lähdit kokeilemaan ja myös rehellisesti työt julki, ettei ole sinun juttusi. Ainakaan vielä ja kyseisessä portaalissa.

    Minun blogin aihe on jo niin kaukana kaikesta missä blogi yhteisöt pyörii, että minun ei tarvitse edes harkita mitään portaalia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! Joo tulipahan tuokin testattua, mutta ei ainakaan tällä hetkellä ole mun juttuni!:)

      Poista
  5. Kyllä portaalista voi tosiaan olla hyötyäkin, kun löytyy vaan se oma paikka :) Olin itse ennen Indiedaysissa ja tienasin heidän kauttaan kivasti lisätuloja. En kuitenkaan ollut niin isoon portaaliin jotenkin tyytyväinen ja vaihdoin Kaksplussalle, joka taas on enemmän omaa aihealuettanikin :) Olen toistaiseksi tuntenut että päätös oli oikea, vaikka tienestit tippuivat :) Hyvää jatkoa bloggailuun! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! Joo oot ihan oikeassa siinä että on tärkeää löytää blogille oma paikka oli se sitten portaali tai bloggaaminen itsenäisesti! Kiva että viihdyt nyt tuolla Kaksplussassa! Hyvää jatkoa sullekin! :)

      Poista
  6. Hyvä, että rohkenit erota portaalista, jos se ei tuntunut hyvältä :) miusta on tärkeää, että bloggaaminen on mukavaa ja sellaista, jollaista itse haluaa - harmi, että portaali rajoitti sitä paljon :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista, joo bloggaamisen kuuluu todellakin olla mukavaa ja koska se ei mulle sitä ollut portaalin alaisena niin päätin jatkaa harrastusta itsekseni! :)

      Poista
  7. Ihanaa että kuuntelet rohkeasti omaa sydäntäsi näissä asioissa! Tärkeintä on se oma innostus blogia kohtaan, ja jos se ei jonkun portaalin alla tulekaan enää esiin, on parempi jatkaa itsenäisesti :-)

    minttusblog.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista, olet ihan oikeassa! :)

      Poista
  8. Minusta pitää tehdä niinkuin sydän sanoo. Ja rohkeus kllä palkitaan :)

    Kivaa päivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista, olen sun kanssa ihan samaa mieltä! Ja kiitos samoin! :)

      Poista
  9. en alunperinkään ymmärtänyt (taaskaan) tätä portaalin alle siirtymistä, sulla on niin OMA blogi! toitotat aina vuoronperään että joo nyt "virallista" ja sitten tulee sisustusjuttuja ja ulkoistat kaiken muun kuin vaalean ja "täydellisen" toiseen blogiisi (tai vain pois tästä blogista), jossa kertoisit enemmän olostasi, kun taas vaihdat kuulumispäivittelyt taas tänne ja toinen blogi onkin yhtä tyhjän kanssa... helposti sitä itselleen kerää paineet siihen toiseenkin blogiin kirjoittamiseen... no toivottavasti olet oppinut jotain tästä ja lily -"sekoilusta", tää on niin hyvä näinkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ja kiitos kommentista, olen tosiaan nyt oppinut että ennen portaaliin liittymistä kannattaa sitä miettiä tarkasti ja ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä että mielummin bloggaan itsenäisesti. Kivaa päivänjatkoa sulle! :)

      Poista

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan