Kesäfiiliksiä

Moi! Mä päätin edellistä postausta kirjoittaessani, että lopetan blogista stressaamisen ja se on toiminut juuri niinkuin toivoinkin, nimittäin nyt on ollut jo monena päivänä hirveä hinku päästä kirjoittamaan! Jäin tosiaan sairaslomalle kesäkuun lopulla opiskelun, töiden ja muuttostressin uuvuttamana ja sitä kirjoitettiin mulle heinäkuun loppuun. Aloitin terapian alkukesästä ja sen lisäksi mulla on mielialalääkitys, johon tehtiin nyt muutoksia, jotta masennus saataisiin taas hetkeksi helpottamaan. Huomenna mulla on lääkärille kontrollikäynti, jossa sitten pohditaan onko olo jo parempi.


No ikävä kyllä olotilassa ei vieläkään ole kehumista, tosi paljon on taas mielialat heitelleet. Joo mieli on jo vähän levänneempi kun oon nukkunut paremmin, mutta aloitekyvyn ja jaksamisen kanssa on edelleen vaikeuksia ja ajatukset on aika synkkiä enkä siksi koe olevani vielä työkykyinen. Välillä taas menee liiankin lujaa..Toki tiedostan, ettei ne lääkkeet yksinään ole se ratkaisu ja siksi mulla onkin tuo terapia, mutta kyllä oon huomannut että ne näitä bipolaarihäiriön jaksoja helpottavat. Oon ollut myös tosi ahdistunut eikä siihen ole meinannut auttaa oikein mikään muu kuin ottaa tarvittava ja alkaa nukkumaan.  Herättyä olo on yleensä jo vähän parempi. Lääkäri suositteli, että jos ei tämä lääkitys toimi niin tehdään sen suhteen sitten isompia muutoksia, mutta hän  jää pian lomalle eikä hän vaihda mitään pillereitä ellei hän ole jatkuvasti tavoitettavissa siltä varalta että lääke ei mulle sovikaan, joten veikkaan että saan nyt aluksi vaan lisää sairaslomaa ainakin siihen asti että hän palaa takaisin töihin.

Kesät on ollut mulle jostain syystä viime vuosina aika hankalia. Kesää odotetaan innolla monta kuukautta ja niin teen itsekin, mutta odotukset ja todellisuus eivät aina kohtaa. Hyvää fiilistä, festareita, yöttömiä öitä ja jäätelöä? Oon sairaslomalla ja maannut valtaosan ajastani sängyssä uupuneena ja ahdistuneena, ikkuna lakanalla peitettynä ettei auringonvalo jatkuvasti muistuttaisi siitä, että mun pitäisi olla jossain ihan muualla kuin sängynpohjalla. Joo vähän kärjistäen, mutta kyllä sitä aina vähän pettyy kun ei asiat mene niinkuin on niin kovasti toivonut samaan aikaan kun muut ikäiseni elävät niitä ihania kesiä, joita muistellen jaksetaan taas pitkän talven ylitse. Mutta näillä mennään mitä on annettu ja oman jaksamisen mukaan oon kyllä ulkoillut (pelannut Pokemon Go.ta :-D) nähnyt kavereita ja käytiin me Tonin kanssa siellä Helsingissäkin että on niitä kivojakin päiviä toki ollut ja niistä olen hirmu kiitollinen! :)

Mä oon taas kutonut ja askarrellut paljon, siinä kuluu aika mukavasti ja tunnen että olen saanut ainakin jotain näkyvää aikaiseksi. Tykkään yllättää ihmisiä tekemilläni korteilla tai vaikka villasukilla ja saan hyvän mielen siitä kun ystävä tai perheenjäsen ilahtuu lahjastaan. Tällä hetkellä valmistelen yhtä ristiäislahjaa, kiinnostaisiko teitä nähdä täällä käsityöjuttuja? Nyt lähden käymään kaupassa ja sitten teen ruokaa, kivaa torstaipäivää sinulle toivottaa Kristiina! 

2 kommenttia:

  1. Kiitos taas ihanasta postauksesta ja kauniista kuvasta :3 Ja ois ihana nähä käsityöjuttuja täällä :) Tuo ristiäislahja kiinnostaa paljos! :D Oon itekki käsityöihminen, on mukava nähä mitä muut on tekemässä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, kiva että tykkäsit! Mukava kuulla että käsityöjutut kiinnostaa, ajattelin laittaa tänne kuvia kun olen saanut tuon ristiäislahjan valmiiksi! :)

      Poista