Sain töitä!

Heippa! Täällä kirjoittelee onnellinen tyttö, mun sairasloma nimittäin päättyy marraskuun lopussa ja pääsen töihin! En voi sanoin kuvailla miten hyvältä musta tuntuu päästä kiinni normaaliin arkeen melkein puolen vuoden tauon jälkeen. Mun vanhemmat omistaa kuljetusliikkeen eli olen pienestä asti saanut seurata yrittäjän arkea hyvin läheltä, isä ja työntekijät ajavat kuorma-autoja ja äiti hoitaa toimistossa firman paperityöt. Pikkuveljelle on aina ollut itsestäänselvää, että kun ikää on tarpeeksi hän alkaa ajamaan isän tavoin rekkaa, mutta minä olen aina ajatellut että tulen tekemään töitä jossain muualla. Mutta nyt äiti tarvitseekin apua palkanlaskennassa ja muissa toimistotöissä, joten aloitan työt meidän perheyrityksessä, vaikka en olisi sitä vielä hetki sitten uskonut.


Valmistuin keväällä merkonomiksi eli nuo hommat ovat itse asiassa ihan mun koulutusta vastaavaa työtä eikä se palkanlaskenta ole ollenkaan hassumpaa puuhaa kun olen sitä nyt käynyt jo vähän harjoittelemassa. Työmatka ei ole pitkä ja kun on kuitenkin kyse mun vanhemmista saadaan työajat yms. sovittua hyvin joustavasti. Tekemistä riittää ja työt rytmittävät arkea kivasti, mutta saan tehdä hommia sairasloman jälkeen oman jaksamisen mukaan. Mä olen hirmuisen kiitollinen siitä, että tälläinen mahdollisuus järjestyi, sillä täälläpäin on tosi huonosti töitä tarjolla ja olen tätä asiaa paljon stressannut. Tämä kotona makaaminen ei sovi mulle yhtään vaan voin parhaiten kun on sitä tekemistä ja rutiinit, ajatus siitä että joutuisin olla vielä pidempään kotona tuntui niin musertavalta. Onneksi enää kuukausi!

Muutettiin tosiaan kesäkuussa Tonin kanssa omakotitaloon ja se on osoittautunut tosi hyväksi ratkaisuksi ja oikeastaan ainut asia mikä meidän onnea on nyt varjostanut on se etten ole voinut käydä töissä. Omassa talossa kun on kuitenkin enemmän kustannuksia kuin edellisessä vuokrakaksiossa, joten olisi tosi tärkeää että molemmat kävisi töissä, että laskut tulee maksettua ja jäisi vielä rahaa elämiseenkin. Ollaan kyllä pärjätty, mutta luonnollisesti mun sairasloman päättyminen ja uusi työ helpottavat arkea suuresti!


Menneiden osastojaksojen ja pitkien sairaslomien jälkeen tuntuu niin älyttömän hyvältä elää viimein sitä onnellista tavallista arkea, josta olen niin kauan haaveillut. Se ei todellakaan ole itsestäänselvää ja tätä vapautta osaa todella arvostaa kun sen on kerran menettänyt. Yhtenä iltana taivaalla oli aivan upeat revontulet ja se toi ihan yhtäkkiä mieleeni erään muiston osastoajoilta. Illalla kymmenen uutisissa kerrottiin että taivaalla on nyt poikkeuksellisen kauniit revontulet enkä 16-vuotiaana ollut sellaisia koskaan vielä nähnyt. Mulla ei ollut ulkoilulupaa enkä sairaalan lukituista ikkunoista niitä nähnyt, joten revontulet jäi kokematta ja mua harmitti kovasti, siellä kun nämä pienetkin onnenhetket oli jo valmiiksi kovin vähissä. Nyt mä saan mennä ihailemaan tähtiä ja revontulia meidän oman talon portailta ja illalla pakkasessa seisoskellessani katsoin taivaalle ja itkin hetken onnesta, mä olen vapaa. 


------------------------------------------------
FOLLOW ME ON SOCIAL MEDIA
Instagram: @pitsisiivinkohtiunelmia

12 kommenttia:

  1. Ihan mahtavaa että sait töitä, ja vielä mahdollisuuden sellaiseen joustoon joka voi olla ajoittain hyvinkin tärkeää! Onnea vapaudestasi, jakamasi muisto oli äärimmäisen koskettava ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hirmuisesti, joo mä olen tästä mahdollisuudesta tosi iloinen! :)

      Poista
  2. Huippua, että sait töitä, oot sen niin ansainnut! <3 miulle meinas tulla kyyneleet silmiin liikutuksesta, kun luin tuon revontulitekstin - toivon niin paljon vastaavanlaisia onnenhetkiä elämääsi ja toivottavasti jaksat jakaa niitä blogissakin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kauniista sanoistasi ja auringonpaistetta päiviisi! <3

      Poista
  3. Ihatuttava asu, tuon värinen takki on useasti ollut haaveissa vaan en vieläkään oo sitä kotiuttanut. Ehkä ensi keväänä jos nuo takit on vielä kovassa huudossa sillon:') Ja hei onnittelut töistä, se on nykypäivinä varsinainen lottovoitto jos saa työpaikan ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti, joo työpaikka ei nykypäivänä ole enää todellakaan itsestäänselvyys! Kiva että tykkäät asusta, tuo takki on H&M.stä! :)

      Poista
  4. Oi suuret onnittelut sulle työpaikasta! <3 Oot upeus!

    VastaaPoista
  5. Kiva että sait töitä teidän perheyrityksestä tarvittaessa helpompi joustaa =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja joo se on kyllä ihan totta! :)

      Poista
  6. Mulle faijan firma on ollut sellainen turvaverkko jo monta vuotta, mä oon ihan liian ulkoilmaihminen siihen että en kesällä tekis jotain kenttätyötä (opiskelen meribiologiksi), ja on kyllä aika rajallisesti sellaista työtä tarjolla kun ei oo ees kandi vielä tehtynä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! Joo se on nimenomaan myös sellainen turvaverkko kun töitä saa tehdä mutta se ei ole samalla tavalla stressaavaa kun vieraalle ihmiselle työskenteleminen ja tietää saavansa kyllä tukea ja apua kaikessa missä tarvitsee! :)

      Poista