Ripsipidennysten plussat ja miinukset

01 marraskuuta 2016

Kun muutettiin pois Seinäjoelta halusin löytää uuden paikan josta saisin kauniit volyymiripset ja päätin testata Lapualla sijaitsevaa Kauneuskeskus LUX.ia, josta olin kuullu paljon hyvää palautetta. Varasin itselleni ajan tälle päivälle enkä voisi olla tyytyväisempi lopputulokseen. Luxin ripsiteknikko on jo neljäs eri ihminen joka laittoi mulle ripset, mutta voin rehellisesti sanoa että nämä ovat niistä kaikista onnistuneimmat. Ripset maksoivat 70€ ja huolto on 50€ mikä on minusta kohtuullinen hinta näin kauniille räpsyttimille. Mulle ei klassiset pidennykset sopineet, ne kutittivat silmiä jatkuvasti ja tuntuivat tosi epämukavilta. Volyymiripsien kanssa mulla taas ei ole ollut mitään vastaavanlaista ongelmaa ja nämä kyllä mielestäni myös näyttävät paremmilta. Pidin kesän ja syksyn taukoa ripsipidennyksistä kun oli muuton takia niin paljon muuta rahanmenoa, mutta nyt kun ne sain taas takaisin en niistä aio hetkeen luopua. Tässä lueteltuna mitkä ovat minusta ripsipidennysten plussat ja miinukset!


Ripsipidennysten plussat ja miinukset

+ Jokaiselle löytyy sopivat. Ripsikuituja on olemassa nykyään niin paljon eri paksuisia ja pituisia, että saat varmasti juuri sellaiset ripset kuin haluat. Joku tahtoo mahdollisimman luonnollisen lopputuloksen ja toinen taas oikein näyttävän, minä itse jotain siltä väliltä. Plussaa myös siitä, että vaikka mun ripset on aika pitkät ne ei kuitenkaan ota kiinni silmälasien linsseihin, joita tykkään käyttää kotona eli rillitkään ei ole este näiden hankkimiselle! Mun ripsien kaarevuus on D ja pisimmät ripset 14 mm.
+ Meikkaaminen. Ripsipidennysten lisäksi mun kulmat on värjätty, joten arkimeikin tekemiseen ei montaa minuuttia mene, vähän vaan meikkivoidetta ja puuteria naamaan. Vihaan ylikaiken tekoripsien liimaamista mitä olen tähän asti tehnyt lähes päivittäin ja se on ehkä suurin syy miksi nämä pidennykset hankin taas pienen tauon jälkeen.
+ Huoliteltu ulkonäkö. Näytät kauniilta ja huolitellulta myös ilman meikkiä, aamulla on kiva herätä ja illalla alkaa nukkumaan kun naama on nättinä! 
+ Vaivattomuus. Kun ripset on laitettu silmiin niille ei tarvitse moneen viikkoon tehdä muuta kuin harjata järjestykseen kerran päivässä. Niin ihanan helppoa!

Hinta ja huolto. Ripsipidennykset tulevat kalliimaksi kuin vaikka ne tekoripset, mutta ainakin minä olen niin rakastunut näiden helppouteen ja ulkonäköön, että olen niistä valmis vähän maksamaankin. Mutta ripsiä täytyy käydä huoltamassa säännöllisesti ja jos huoltoväli venyy liian pitkäksi ripset on harvat ja rumannäköiset. 
- Vaikeuttavat vähän elämää. Ripsien olemassaoloa ei tunne ja ne ovat mukavat, mutta niiden varominen esimerkiksi kasvoja pestessä välillä ärsyttää kun silmiä ei voi hinkata. Onneksi kasvojenpuhdistusliinoista on apua tähän ongelmaan. Ripsien kastuminen  läpimäriksi ei tunnu hyvältä mikä hankaloittaa suihkussa käymistä ja uimista. 
- Ripsien laitto ei tunnu mukavalta. Mun silmät on tosi arat ja vuotaa helposti minkä takia ripsien laittaminen on minusta vähän epämukavaa vaikka ripsiteknikko olisi miten ammattitaitoinen, näin kärsimättömälle ihmisille myös se parin tunnin paikallaan makaaminen on hermostuttavaa. 
- Allergiariski. Ripsiliimasta vapautuville liimahöyryille voi olla allerginen, mutta onneksi nykyään on liimoja myös herkkäsilmäisille! 

Mutta vaikka ripsipidennyksissä on omat huonot puolensa niin ainakin minusta niitä hyviä puolia on huomattavasti enemmän ja suosittelen näitä kokeilemaan. Olisi kiva kuulla minkälaisia kokemuksia teillä on erilaisista ripsipidennyksistä ja jos teillä on näistä kysyttävää niin vastaan mielelläni! 

------------------------------------------------
FOLLOW ME ON SOCIAL MEDIA
Instagram: @pitsisiivinkohtiunelmia

10 kommenttia:

  1. Tää oli toosi hyödyllinen postaus kun oon juuri menossa ripsipidennyksiä laitattamaan. Nuo on kyllä nätit! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten kiva kuulla että tästä oli sulle hyötyä!:)

      Poista
  2. Tosi kauniit noi sun ripset! :) Sopii sulle hyvin! Mulla vähän päinvastainen tilanne kun volyymit ollut aina aikaisemmin ja nyt otin klassiset ekaa kertaa ja voi vitsi miten paljon paremmalta tuntuu :D Mutta tääkin on varmaan just semmonen asia, että meitä on niin moneen junaan että mikä nyt sattuu kenellekkään sopimaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Hahah aijaa aika jännää että sulla on noin päin, tosi moni mun tuttu on mun lisäks todennu että volyymit on paljon mukavammat, mutta toki se on yksilöllistä! Mut hyvä että oot löytänyt sulle sopivat!:)

      Poista
  3. Mulla on itelläni myös volyymit ja itseasiassa D-kaarta myös! Oon myös täysin näiden lumoissa, enkä aio näistä hetkeen luopua. Sun ripset sopii sulle tosi hyvin ♡
    jasmintuomi.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hirmuisesti, joo nää on kyllä niin kivat olemassa!:)

      Poista
  4. Mulla on myös volyymit ja nää on kyllä ihan parhaita, oot taas niin nättinä! <3

    VastaaPoista
  5. Etkö oo enää lolita? Katoin et olit poistanut ig:stä kaikki sun lolita-kuvat :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Mä tykkään lolita muodista tosi paljon, mutta siihen tulee pukeuduttua nykyään aika harvoin minkä takia oon nyt keskittynyt blogissa ja Instagramissa enemmän muihin asioihin. Tein Instagramiin muutenkin sellaisen muutoksen, että tulen jakamaan siellä jatkossa uusimmat blogipostaukset, minkä avulla lukijoiden on helppoa huomata kun blogi päivittyy. Samalla poistin vanhoja kuvia, jotta mun feedi olisi yhtenäisempi ja siitä huomaisi että kyse on mun blogin Instagram-tilistä. Ymmärrän että joitakin lukijoita voi lolita-aiheisten kuvien ja postausten vähentyminen harmittaa, mutta uskon että sekä vanhojen että uusien seuraajien kannalta on parempi että esimerkiksi tuo insta on selkeämpi ja sieltä löytyy kätevästi ne uudet postaukset eikä kaikkea maan ja taivaan väliltä! Toivottavasti ymmärrät ja mukavaa joulunodotusta sinulle! :)

      Poista

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan