Tänään olen onnellinen

12 maaliskuuta 2017

PicMonkey Collage23 selfie1 PicMonkey Collage92

Halusin vaan kertoa että mä olen tällä hetkellä ihan älyttömän onnellinen ja kiitollinen siitä että voin paremmin. Pitkästä aikaa tunnen oikeasti olevani elossa enkä vain epätoivoisesti yritä selviytyä päivästä toiseen. Tunnen olevani enemmän oma itseni kuin pitkään aikaan ja jaksan taas innostua asioista entiseen tapaani.

Kun mennään ajassa taaksepäin niin koen että pari vuotta sitten kaksisuuntaisen mielialahäiriön diagnoosin saaminen vaikutti muhun tosi negatiivisesti. Mun silloinen lääkäri joka diagnoosin antoi suorastaan pelotteli mua kuinka vakava asia tämä diagnoosi on ja kuinka moni on joutunut nuorena sairaseläkkeelle tämän takia ja nyt näin jälkeenpäin ymmärrän että mä oikeasti vähän säikähdin sitä ja hetkeksi luovutin, koska ajattelin että mullekin sitten varmaan käy samalla tavalla. Ihan turhaa edes yrittää kun mun loppuelämä tulee kuitenkin olemaan tätä sairastamista, ajattelin. Toki oli tärkeää saada diagnoosi jotta voin saada oikeanlaista hoitoa, mutta lääkäri olisi ehkä voinut hoitaa asian vähän toisella tavalla.

Sain viime keväänä uuden lääkärin ja terapeutin ja he päinvastoin toivat esille sitä että tämä sairaus on hyvin hoidettavissa ja että ihan varmasti saan elämäni takaisin terapian, oikean lääkityksen ja hyvinvointiani tukevien rutiinien avulla. Etenkin terapeuttini on niin ihanan positiivinen ja toiveikas että se on vähitellen tarttunut minuunkin. Kun aiemmin musta tuntui että olen vaan täysin tämän sairauden armoilla niin nyt ymmärrän että mä voin oikeasti vaikuttaa vointiini hurjasti esimerkiksi niillä terveellisillä elämäntavoilla.
Niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin niin esimerkiksi se liikunta ja terveellinen ruokavalio on mielen hyvinvoinnin kannalta tosi tärkeää ja olenkin nyt yrittänyt kiinnittää siihen erityisesti huomiota. Niinkuin tässä postauksessa kerroin niin koen että suurin syy mun tasapainoisemmalle fiilikselle on kuitenkin tuo mielialalääkityksen vähentäminen minkä ansiosta se kamala lääketokkura jossa elin pitkään on nyt onneksi alkanut haihtumaan.

Tiedän että tähän sairauteen kuuluu nousut ja laskut ja alttius sairausjaksoille tulee mulla olemaan todennäköisesti aina, mutta nyt haluan nauttia tästä paremmasta jaksosta hyvillä mielin. Auringonpaisteessa ei kannata seisoa sateenvarjon alla ja odottaa koska alkaa taas satamaan. Kivaa sunnuntaipäivää toivottaa Kristiina! 

11 kommenttia:

  1. Ihanan positiivinen postaus, tsemppiä! <3

    VastaaPoista
  2. Oi kuinka ihana postaus ♡ Mahtavaa että olet nyt onnellinen, tsemppiä tulevaan! Sulla on tosi nätit hiukset.
    http://mahdollisestiehka.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!, kiva että tykkäsit! :) <3

      Poista
  3. Voi miten ihana postaus! <3 Kaikkea hyvää sulle jatkoonkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti ja sitä samaa sinulle! :)

      Poista
  4. Oi miten ihanat kuvat susta!♥ Tää postaus oli jotenkin ihanan symppis :')

    http://jeannays.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  5. Oot niin ihana, kaikke hyvää sulle! <3

    VastaaPoista

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan